Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi

Abstract

W pracy wymieniono pewne czynniki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, wskazując łuki poziome dróg jako miejsca, gdzie występuje istotna liczba groźnych w skutkach wypadków. W części pracy obejmującej symulacje numeryczne, zrealizowano serię badań spełniających warunki testu zderzeniowego TB11 ze zmiennym promieniem bariery. Oszacowano wpływ zróżnicowania geometrii na parametry bezpieczeństwa.

Citations

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 142 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury no. XXXIV, pages 535 - 546,
ISSN: 2300-5130
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Wilde K., Jamroz K., Budzyński M., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi// Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury. -Vol. XXXIV., nr. 64 (3/I/17) (2017), s.535-546
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.7862/rb.2017.144
Bibliography: test
  1. Praca wykonana w ramach projektu Urz dzenia bezpiecze stwa ruchu drogowego" (nr umowy DZP/RID-I-67/13/NCBR/2016). Obliczenia wykonano na komputerach Centrum Informatycznego Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej. open in new tab
  2. Literatura open in new tab
  3. Bella F. Coordination of horizontal and sag vertical curves on two-lane rural roads: Driving simulator study. IATSS Research, 39(1):51-57, 2015. open in new tab
  4. Charlton S. G. The role of attention in horizontal curves: A comparison of advance warning, delineation, and road marking treatments. Accident Analysis & Prevention, 39(5):873-885, 2007. open in new tab
  5. Elvik R.. International transferability of accident modification functions for horizon- tal curves. Accident Analysis & Prevention, 59:487-496, 2013. open in new tab
  6. Mondal S., Lucet Y., Hare W.. Optimizing horizontal alignment of roads in a speci- fied corridor. Computers & Operations Research, 64:130-138, 2015. open in new tab
  7. NCHRP Report 500 Volume 7: A guide for reducing collisions on horizontal curves. open in new tab
  8. Low costs treatments of horizontal curve safety. Federal Highway Administration. 2006. open in new tab
  9. Khan G., Bill A. R., Chiturri M. and Noyce D. A. Horizontal Curves, Signs, and Safety. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. open in new tab
  10. Zegeer C. V., Stewart R. J., Council F. M., and Reinfurt D. W. Cost-Effective Geo- metric Improvements for Safety Upgrading of Horizontal Curves. Report FHWA-RD- 90-021. FHWA, Washington, D.C., 1991.
  11. Kempa J. Charakterystyki ruchu swobodnego na krzywoliniowych odcinkach dróg w planie. Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego Bydgoszcz 2008.
  12. Jamieson NJ., Waibl G., Davies, R. Use of roadside barriers versus clean zones. NZ Transport Agency. Research Report, New Zeland. open in new tab
  13. Budzy ski M., Jamroz K., Jeli ski Ł., Antoniuk M..: Why are trees still such a major hazard to drivers in Poland?, W: 6th Transport Research Arena (TRA), 2016, ELSEVIER SCIENCE BV.
  14. Klasztorny M., Zielonka K., Nycz D.B., Posuniak P., Romanowski R.: Eksperymental- ne i symulacyjne testy zderzeniowe bariery SP-05/2 w łuku poziomym wkl słym, XIV Konferencja Naukowo-Techniczna Techniki Komputerowe w In ynierii 2016. open in new tab
  15. Nasution R.P., Siregar R.A., Fuad K., Adom A.H.: The Effect of ASI (Acceleration Severity Index) to Different Crash Velocities, Proceedings of International Confer- ence on Applications and Design in Mechanical Engineering (ICADME) 11-13 Oc- tober 2009, Batu Ferringhi, Penang, Malaysia.
  16. Borkowski W., Hryciów Z., Rybak P., Wysocki J.: Analiza skuteczno ci betonowych barier ochronnych na łuku drogi. Przegl d Mechaniczny LXXI (7-8), 2012, s. 21-24. open in new tab
  17. Nycz D.: Modelowanie i badania numeryczne testów zderzeniowych bariery klasy N2-W4-A na łukach dróg. 2015, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa.
  18. Guidance for the Selection, Use, and Maintenance of Cable Barrier Systems, NCHRP REPORT 711, 2012. open in new tab
  19. PE-EN 1317-1/8, Systemy ograniczaj ce drog -Cz 1-8. Polska Norma (cz ci przygotowane i w trakcie przygotowania).
  20. Livermore Software Technology Corporation, 7374 Las Positas Road, Livermore, CA 94551, www.lstc.com. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 129 times

Recommended for you

Meta Tags