Abstrakt
W pracy wymieniono pewne czynniki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, wskazując łuki poziome dróg jako miejsca, gdzie występuje istotna liczba groźnych w skutkach wypadków. W części pracy obejmującej symulacje numeryczne, zrealizowano serię badań spełniających warunki testu zderzeniowego TB11 ze zmiennym promieniem bariery. Oszacowano wpływ zróżnicowania geometrii na parametry bezpieczeństwa.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (8)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 114 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
-
otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury
nr XXXIV,
strony 535 - 546,
ISSN: 2300-5130 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Wilde K., Jamroz K., Budzyński M., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi// Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury. -Vol. XXXIV., nr. 64 (3/I/17) (2017), s.535-546
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7862/rb.2017.144
- Bibliografia: test
-
- Praca wykonana w ramach projektu Urz dzenia bezpiecze stwa ruchu drogowego" (nr umowy DZP/RID-I-67/13/NCBR/2016). Obliczenia wykonano na komputerach Centrum Informatycznego Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej. otwiera się w nowej karcie
- Literatura otwiera się w nowej karcie
- Bella F. Coordination of horizontal and sag vertical curves on two-lane rural roads: Driving simulator study. IATSS Research, 39(1):51-57, 2015. otwiera się w nowej karcie
- Charlton S. G. The role of attention in horizontal curves: A comparison of advance warning, delineation, and road marking treatments. Accident Analysis & Prevention, 39(5):873-885, 2007. otwiera się w nowej karcie
- Elvik R.. International transferability of accident modification functions for horizon- tal curves. Accident Analysis & Prevention, 59:487-496, 2013. otwiera się w nowej karcie
- Mondal S., Lucet Y., Hare W.. Optimizing horizontal alignment of roads in a speci- fied corridor. Computers & Operations Research, 64:130-138, 2015. otwiera się w nowej karcie
- NCHRP Report 500 Volume 7: A guide for reducing collisions on horizontal curves. otwiera się w nowej karcie
- Low costs treatments of horizontal curve safety. Federal Highway Administration. 2006. otwiera się w nowej karcie
- Khan G., Bill A. R., Chiturri M. and Noyce D. A. Horizontal Curves, Signs, and Safety. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board. otwiera się w nowej karcie
- Zegeer C. V., Stewart R. J., Council F. M., and Reinfurt D. W. Cost-Effective Geo- metric Improvements for Safety Upgrading of Horizontal Curves. Report FHWA-RD- 90-021. FHWA, Washington, D.C., 1991.
- Kempa J. Charakterystyki ruchu swobodnego na krzywoliniowych odcinkach dróg w planie. Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego Bydgoszcz 2008.
- Jamieson NJ., Waibl G., Davies, R. Use of roadside barriers versus clean zones. NZ Transport Agency. Research Report, New Zeland. otwiera się w nowej karcie
- Budzy ski M., Jamroz K., Jeli ski Ł., Antoniuk M..: Why are trees still such a major hazard to drivers in Poland?, W: 6th Transport Research Arena (TRA), 2016, ELSEVIER SCIENCE BV.
- Klasztorny M., Zielonka K., Nycz D.B., Posuniak P., Romanowski R.: Eksperymental- ne i symulacyjne testy zderzeniowe bariery SP-05/2 w łuku poziomym wkl słym, XIV Konferencja Naukowo-Techniczna Techniki Komputerowe w In ynierii 2016. otwiera się w nowej karcie
- Nasution R.P., Siregar R.A., Fuad K., Adom A.H.: The Effect of ASI (Acceleration Severity Index) to Different Crash Velocities, Proceedings of International Confer- ence on Applications and Design in Mechanical Engineering (ICADME) 11-13 Oc- tober 2009, Batu Ferringhi, Penang, Malaysia.
- Borkowski W., Hryciów Z., Rybak P., Wysocki J.: Analiza skuteczno ci betonowych barier ochronnych na łuku drogi. Przegl d Mechaniczny LXXI (7-8), 2012, s. 21-24. otwiera się w nowej karcie
- Nycz D.: Modelowanie i badania numeryczne testów zderzeniowych bariery klasy N2-W4-A na łukach dróg. 2015, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa.
- Guidance for the Selection, Use, and Maintenance of Cable Barrier Systems, NCHRP REPORT 711, 2012. otwiera się w nowej karcie
- PE-EN 1317-1/8, Systemy ograniczaj ce drog -Cz 1-8. Polska Norma (cz ci przygotowane i w trakcie przygotowania).
- Livermore Software Technology Corporation, 7374 Las Positas Road, Livermore, CA 94551, www.lstc.com. otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy