Abstract
Polskie miasta wprowadzają rozwiązania mające na celu zachęcanie do korzystania z alternatywnych do podróży samochodem sposobów przemieszczania się, w tym transportem zbiorowym, co może przyczynić się do zmniejszenia zatłoczenia sieci ulicznej. Jednym z przykładów takich działań jest wprowadzenie dedykowanego zmiennokierunkowego pasa autobusowego na jednej z głównych arterii miasta Gdyni. Jest to pierwsze rozwiązanie w Polsce, które zostało uruchomione pod koniec ubiegłego roku. Głównym celem artykułu jest przedstawienie innowacyjnego rozwiązania oraz wskazanie jego wad i zalet oraz problemów, które pojawiły się na etapie wdrożenia. Przedstawiono ponadto metodę szacowania efektywności zmian w organizacji ruchu na podstawie badań terenowych i symulacyjnych, którą zastosowano podczas procesu planowania usprawnień.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Transport Miejski i Regionalny
pages 19 - 25,
ISSN: 1732-5153 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Oskarbski J., Żarski K.: Uwarunkowania realizacji kontrapasa autobusowego w zmiennokierunkowej organizacji ruchu// Transport Miejski i Regionalny -,iss. 5 (2020), s.19-25
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times