Abstract
Eksploatowane do niedawna w Polsce nakładki kolejowych odbieraków prądu były wykonywane w postaci styków miedzianych. Na początku 2011 r. przeprowadzono kompleksową zmianę typu nakładek stykowych z miedzianych na metalizowane węglowe.Wraz z wprowadzeniem nakładek węglowych istnieje potrzeba opracowania nowych metod diagnostyki tego istotnego elementu toru zasilania pojazdu. Celem diagnostyki jest wykrycie uszkodzonych i nadmiernie zużytych nakładek stykowych poprzez analizę obrazu 3D, ukierunkowaną na określenie ich wymiarów. Proponowane rozwiązanie opiera się na wykorzystaniu nowych metod pomiarowych z obrazowaniem trójwymiarowym.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012. strony 499 - 508
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Judek S., Jarzębowicz L., Karwowski K.: Wizyjny system monitoringu stanu nakładek ślizgowych odbieraków prądu// XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012./ Kraków: PiT, 2012, s.499-508
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 121 times