WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES - Publication - Bridge of Knowledge

Search

WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES

Abstract

XX wiek wraz z rozwojem kultury masowej przyniósł gwałtowny wzrost znaczenia komunikacji marketingowej, która początkowo pełniła rolę głównie informacyjną, związaną z działaniami reklamowymi. Współcześnie można zauważyć zwiększone zainteresowanie specjalistów z dziedziny marketingu oddziaływaniem na człowieka poprzez przestrzeń, w której on przebywa. Podejmowanie działań marketingowych w ramach usług świadczonych przez jednostki medyczne jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Badania przeprowadzone przez Philipa Kotlera wykazały, że jeszcze w latach 70. marketing stanowił zespół działań w niewielkim tylko zakresie związanym z opieką zdrowotną. Jednocześnie problematyka badawcza związana z poszukiwaniem związków, przyczyn, skutków i opisywaniem relacji pomiędzy architekturą, marketingiem i służbą zdrowia nie jest w wystarczający sposób reprezentowana w literaturze – czego przyczyn należy upatrywać w interdyscyplinarnym charakterze problematyki oraz obserwowanym obecnie szybkim rozwoju tej dziedziny. Celem artykułu jest wykazanie wpływu procesów komunikacji marketingowej na kreowanie współczesnej architektury obiektów służby zdrowia.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Title of issue:
Architektura Służby Zdrowia. Problematyka projektowania : Przegląd kierunków badań prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej = Healthcare architecture ; Issues in the design process. An overview of research conducted by the Faculty of Architecture, Gdańsk University of Technology strony 113 - 130
Language:
English
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Janowicz R.: WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES// Architektura Służby Zdrowia. Problematyka projektowania : Przegląd kierunków badań prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej = Healthcare architecture ; Issues in the design process. An overview of research conducted by the Faculty of Architecture, Gdańsk University of Technology / ed. Gębczyńska-Janowicz Agnieszka; Idem Robert Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2015, s.113-130
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 62 times

Recommended for you

Meta Tags