WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES
Abstrakt
XX wiek wraz z rozwojem kultury masowej przyniósł gwałtowny wzrost znaczenia komunikacji marketingowej, która początkowo pełniła rolę głównie informacyjną, związaną z działaniami reklamowymi. Współcześnie można zauważyć zwiększone zainteresowanie specjalistów z dziedziny marketingu oddziaływaniem na człowieka poprzez przestrzeń, w której on przebywa. Podejmowanie działań marketingowych w ramach usług świadczonych przez jednostki medyczne jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Badania przeprowadzone przez Philipa Kotlera wykazały, że jeszcze w latach 70. marketing stanowił zespół działań w niewielkim tylko zakresie związanym z opieką zdrowotną. Jednocześnie problematyka badawcza związana z poszukiwaniem związków, przyczyn, skutków i opisywaniem relacji pomiędzy architekturą, marketingiem i służbą zdrowia nie jest w wystarczający sposób reprezentowana w literaturze – czego przyczyn należy upatrywać w interdyscyplinarnym charakterze problematyki oraz obserwowanym obecnie szybkim rozwoju tej dziedziny. Celem artykułu jest wykazanie wpływu procesów komunikacji marketingowej na kreowanie współczesnej architektury obiektów służby zdrowia.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Architektura Służby Zdrowia. Problematyka projektowania : Przegląd kierunków badań prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej = Healthcare architecture ; Issues in the design process. An overview of research conducted by the Faculty of Architecture, Gdańsk University of Technology strony 113 - 130
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Janowicz R.: WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES// Architektura Służby Zdrowia. Problematyka projektowania : Przegląd kierunków badań prowadzonych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej = Healthcare architecture ; Issues in the design process. An overview of research conducted by the Faculty of Architecture, Gdańsk University of Technology / ed. Gębczyńska-Janowicz Agnieszka; Idem Robert Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2015, s.113-130
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 98 razy