Wykorzystanie słabych sygnałów, foresightu i ciągu zarządzania strategicznego w konfiguracji biznesu przyszłości - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wykorzystanie słabych sygnałów, foresightu i ciągu zarządzania strategicznego w konfiguracji biznesu przyszłości

Abstract

Burzliwość współczesnego otoczenia wyostrza zagadnienie przystosowania prowadzonej działalności gospodarczej do funkcjonowania w przyszłości. Do osiągnięcia sukcesu w biznesie przyszłości przyczynić się może wykorzystanie dostępnej już obecnie wiedzy. Na szczególną uwagę zasługuje teoria słabych sygnałów, metoda foresight oraz ciąg zarządzania strategicznego, które w połączeniu umożliwiają wypracowanie stanowiska w sprawie kształtu biznesu przyszł-ści. Przeprowadzone w niniejszej pracy badania teoretyczne potwierdzają przydatność tej wiedzy. Wykorzystanie wymienionych instrumentów rozpoznania przyszłości do nakierowania biznesu na przyszłość zwiększa szanse menedżerów na sukces.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 49 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów pages 171 - 182,
ISSN: 1234-8872
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Falencikowski T.: Wykorzystanie słabych sygnałów, foresightu i ciągu zarządzania strategicznego w konfiguracji biznesu przyszłości// Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów. -., nr. 165 (2018), s.171-182
Bibliography: test
  1. Ansoff H. I., Managing Strategic Surprise by Response to Weak Signals, "California Manage- ment Review" 1975, vol. 18, no. 2. open in new tab
  2. Ansoff H. I., Strategic Management, Macmillan Press, London 1979. open in new tab
  3. Badecka I., Skonieczny J., Corporate foresight jako narzędzie badania przyszłości przedsiębior- stwa, Corporate%20foresight_Badecka_Skonieczny, http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/ kzz/artyk_pdf_2009/005_Badecka_Skonieczny.pdf, dostęp 29.09.2016.
  4. Falencikowski T., Istota chmury wartości -założenia podstawowe, "Prace Naukowe Wałbrzy- skiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości" 2015, t. 32.
  5. Falencikowski T., Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa 2013. open in new tab
  6. Falencikowski T., Zdolności dynamiczne do rozpoznawania nowych możliwości generowania wartości w modelu biznesu, w: Strategiczny wymiar dynamicznych zdolności przedsiębiorstw, red. K. Krzakiewicz, S. Cyfert, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2017.
  7. Foresight technologiczny, t. 1, Organizacja i metody, PARP, http://www.foresight.pl/assets/ downloads/publications/Foresight-Technologiczny-Podr%C4%99cznik-Tom1-Organiza- cja-i-, dostęp 29.09.2016, open in new tab
  8. Hiltunen E., The Future Sign and Its Three Dimension, "Futures" 2008, vol. 40, no. 3. open in new tab
  9. Hiltunen E., The Futures Window -a Medium for Presenting Visual Weak Signals to Trigger Employees. Futures Thinking in Organization, Helsinki School of Economics, Working Papers W-423, April 2007.
  10. Koźmiński A. K., Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  11. Kuciński J., Podręcznik metodyki foresight dla ekspertów projektu Foresight regionalny dla szkół wyższych Warszawy i Mazowsza "Akademickie Mazowsze 2030", Politechnika Warszawska, Warszawa 2010.
  12. Nalepka A., Bąk J., Implikacje praktyczne koncepcji słabych sygnałów dla zarządzania strate- gicznego, http://janek.uek.krakow.pl/~kzzo/2.4.pdf, dostęp 25.09.2017.
  13. Porter M. E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996.
  14. Skulimowski A. M. J., Framing New Member States and Candidate Countries Information Society Insights, w: Prospects for a Knowledge-Based Society in the New Members States and Candidate Countries, red. R. Compano, C. Pascu, Publishing House of the Romanian Aca- demy, Romania 2006.
  15. Stabell C. B., Fjeldstad Ø. D., Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops, and Networks, "Strategic Management Journal" 1998, vol. 19. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 159 times

Recommended for you

Meta Tags