Agnieszka Landowska - Biogram - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Biogram

Ukończyła studia na dwóch kierunkach: Finanse i bankowość na Uniwersytecie Gdańskim oraz Informatyka na WETI Politechniki Gdańskiej. Od 2000 roku jest związana z Politechniką Gdańską. W 2006 roku uzyskała stopień doktora w dziedzinie nauk technicznych, a w roku 2019 stopień doktora habilitowanego.

Aktualnie jej praca naukowa dotyczy zagadnień interakcji człowiek-komputer oraz informatyki afektywnej (ang. affective computing), która zajmuje się komputerowymi metodami rozpoznawania ludzkich emocji. Od 2012 roku prowadzi grupę badawczą Emotions in HCI Research Group (http://emorg.eu/). Była kierownikiem projektu badawczego Metody i narzędzia przetwarzania stanów emocjonalnych dla inteligentnych systemów edukacyjnych (AFFITS), finansowanego z Programu Polsko-Norweskiej Współpracy Badawczej. Była kierownikiem ze strony PG w projekcie Automatyzacja pomiarów postępów terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu (AUTMON), realizowanym w konsorcjum ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Brała także udział w pracach unijnego projektu COST LUDI - Play for Children with Disabilities oraz projektu COST SHELD-ON Smart Habitat for the Elderly. Obecnie bierze udział w projekcie UE Erasmus Plus EMBOA - Affective loop in Socially Assistive Robotics as an intervention tool for children with autism.

Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej, głównie na kierunku Informatyka. Z zagadnień technicznych uczy projektowania baz danych, administrowania bazą danych Oracle. Prowadzi także przedmiot łączący perspektywę techniczną i ekonomiczną prowadzenia projektów IT, czyli Strategie Informatyzacji, a także przedmiot Użyteczność oprogramowania. W pracy dydaktycznej chętnie stosuje metody warsztatowe i wspiera proces edukacyjny e-technologiami.

Prowadzi także projekt Przyjaznych Aplikacji, czyli zestawu aplikacji wspomagających terapię behawioralną dla dzieci z autyzmem. Za prace związane z technologiami wspomagającymi terapię dzieci z autyzmem otrzymała w 2020 roku medal Komisji Edukacji Narodowej.

wyświetlono 5257 razy