ISSN:
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2021 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2020 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2019 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2012 | 6 | B |
2011 | 6 | B |
2010 | 9 | B |
Impact Factor:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 20
Katalog Czasopism
Rok 2012
-
Badania marketingowe a nieformalne sposoby gromadzenia informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów w przedsiębiorstwach wysokiej techniki
PublikacjaW artykule - na podstawie badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorstw wysokiej techniki - przedstawiono związek pomiędzy wynikami kształtowania nowych produktów a gromadzeniem informacji rynkowych za pomocą badań marketingowych i nieformalnych sposobów.
Rok 2011
-
Architektura jako narzędzie komunikacji marketingowej
PublikacjaPrzestrzeń miast staje się coraz częściej miejscem gry marketingowej, coraz częściej wykorzystywana jest jako kanał komunikacji. Takie oddziaływanie pomiędzy architekturą a marketingiem, powoduje że obok zaspokajania potrzeb podstawowych architektura zaczyna pełnić role perswazyjnego narzędzia komunikacji marketingowej.
-
Badania świeżości mleka UHT przechowywanego w warunkach chłodniczych po codziennym otwieraniu opakowania
PublikacjaMleko, jako codziennie spożywany produkt o wysokiej wartości spożywczej i dietetycznej, powinno charakteryzować się dobrą jakością. Z praktycznego punktu widzenia ważne jest czy mleko nadaje się jeszcze do spożycia po okresie czasu podanym przez producenta na opakowaniu.Badano zmiany trwałości mleka UHT w okresie od 0 do 430 godz. po otwarciu opakowania. Serie badań dotyczyły mleka o różnej zawartości tłuszczu (2%, 3,2%) przechowywanego...
-
Kilka uwag o misjach i strategiach uczelni technicznych
PublikacjaW artykule przedstawiono poglądy wybranych badaczy szkolnictwa wyższego na temat wyzwań stojących przed współczesnymi szkołami wyższymi.Opierając się na pracy de Wita i Meyera, wskazano wybrane napięcia strategiczne w obszarze tworzenia strategii na uczelniach oraz pokazano możliwości zarządzania nimi. W dalszej części scharakteryzowano misje i strategie kilku wybranych uczelni technicznych.W podsumowaniu stwierdzono,że misje...
-
Koncepcja zarządzania kryzysowego w tworzeniu strategii współczesnego przedsiebiorstwa
Publikacja -
Pozycja gospodarki Polski wobec krajów Europy. Analiza statystyczna.
PublikacjaArtykuł stanowi próbę oceny relatywnej pozycji Polski wobec krajów Europy. Do oceny tej, wzięto pod uwagę szerek czynników ekonomicznych, społecznych oraz technologicznych, które są powszechnie stosowane jako aproksymanty ogólnego poziomy rozwoju gospodarczego. W artykule autor wykorzystuje metody taksonomiczne oraz statystyczne.
-
Rola właściciela/menedżera w procesie założycielskim i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa.
PublikacjaZmiany zachodzące we współczesnej gospodarce sugerują stopniowe odchodzenie od modelu gospodarki menedżerskiej w kierunku gospodarki przedsiębiorczej. W tym kontekście niezwykle istotne staje się pytanie o rolę i znaczenie postaci przedsiębiorcy dla powstawania nowych i rozwoju istniejących firm. Niniejszy artykuł stanowi próbę przynajmniej częściowej odpowiedzi na to pytanie, prezentując koncepcję preprzedsiębiorczości i metodyki...
-
Social commerce - nowy trend w handlu elektronicznym
PublikacjaSocial commerce wykorzystuje media społecznościowe dla potrzeb handlu elektronicznego. Serwisy społecznościowe o charakterze social commerce stanowią nie tylko platformę do wymiany informacji i opinii na temat różnych produktów, ale są także miejscem, w którym konsument może dowiedzieć się o różnego rodzaju wyprzedażach, promocjach cenowych, bonusach, gratisach. Dzięki tego typu witrynom użytkownicy mogą nie tylko kupować najtaniej,...
-
Turystyka sportowa w Polsce - stan i perspektywy rozwoju
PublikacjaW artykule poruszono zagadnienia związane z wpływem zarządzania polską turystyką na rozwój turystyki sportowej. Kwestie te przedstawiono w nawiązaniu do "Strategii Rozwoju Sportu" i jej miejsca w ramach realizacji "Kierunków rozwoju turystyki do 2015 roku". Oceniono wielkość ruchu turystycznego w odniesieniu do turystyki sportowej. Kategorią poddaną analizie była - w ramach turystyki międzynarodowej - zagraniczna turystyka przyjazdowa....
-
Uwarunkowania aplikacyjne wybranych strategii projakościowych w szkolnictwie wyższym
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono koncepcję ewolucyjnego modelu systemu zarządzania jakością dla wyższych uczelni, uwzględniającego specyficzne uwarunkowania występujące w tych organizacjach. Szczególną uwagę zwrócono na rolę wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia, jako podstawy projakościowego systemu zarządzania w szkole wyższej. Omówiono też rolę normatywnych systemów zarządzania w zarządzaniu wiedzą w szkołach wyższych...
-
Wybory strategiczne jako bariera w interakcjach międzykulturowych
PublikacjaCelem pracy jest zwrócenie uwagi, iż dokonywane przez centralę korporacji transna-rodowej (KTN) wybory strategiczne a także czynniki je determinujące mogą oddziaływać na interakcje międzykulturowe i tym samym przyczyniać się do powstawania barier kultu-rowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi. W pierwszej części pracy powyższe związki ukazano na gruncie teoretycznym, w drugiej zobrazowano je odnosząc się do wyników badań autorki.
-
Wydatki na infrastrukturę stadionową w ramach Euro 2012 i źródła ich finansowania
PublikacjaOpracowanie podejmuje tematykę wydatków na infrastrukturę stadionową i źródła ich finansowania na przykładzie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku. Autor w pierwszej części opracowania dokonuje analizy porównawczej wydatków na infrastrukturę stadionową oraz struktury ich finansowania (w podziale na fundusze prywatne i publiczne) realizowanych w ramach przygotowań do wielkoformatowych imprez sportowych ostatnich lat: Mistrzostw...
-
Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych w procesach komunikacji marketingowej w świetle badań
PublikacjaArtykuł porusza istotny problem przed jakim stoją szkoły wyższe - również publiczne - związany z niżem demograficznym. W jaki sposób skutecznie komunikować się z kandydatami na studia, aby "przyciągnąć ich do siebie"? Jak zmieniają się ich zachowania na rynku usług edukacyjnych? Czy chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną należy stale monitorować te zmiany i modyfikować stosowane narzędzia komunikacji? Próba udzielenia odpowiedzi...
-
Zarządzanie zmianą w małych i średnich przedsiębiorstwach
PublikacjaNiniejszy artykuł przedstawia zagadnienia związane z zarządzaniem zmianą w przedsiębiorstwach, w tym również tych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W części pierwszej przedstawiono wybrane sposoby wprowadzania zmian w organizacjach, a także czynniki wywołujące zmiany (endogeniczne i egzogeniczne). Druga część artykułu dotyczy czynników wpływających na powodzenie inicjatyw wdrażania zmian w firmie. Omówiono w niej między...
-
Zastosowanie skali porównywania parami w analizie skupień na przykładzie klasyfikacji użytkowników usług on-line
PublikacjaW artykule przedstawiono zastosowanie skali porównywania parami w zakresie analizy skupień do klasyfikacji na przykładzie studentów użytkujących usługi on-line.
Rok 2010
-
EURO 2012 - kreowanie produktu turystyki sportowej
PublikacjaJedną z form aktywnego spędzania wolnego czasu jest turystyka sportowa. Najważniejszą grupą turystów w tym wypadku są kibice sportowi, a przedmiotem ich konsumpcji są wydarzenia sportowe, np. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W takim rozumieniu wydarzenie sportowe stanowi produkt turystyczny, którego wykreowanie jest niesłychanie trudnym zadaniem, co wynika przede wszystkim z faktu, iż jest w nie zaangażowane wiele niezależnych...
-
Narzędzia komunikacji marketingowej w kontekście nawiązywania relacji z kandydatami na studia w świetle badań w latach 2008-2009
PublikacjaFunkcjonowanie szkół wyższych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług edukacyjnych wymusza stosowanie nowych narzędzi konkurowania. Istotnym instrumentem "walki konkurencyjnej" o kandydata na studia są działania promocyjne - stosowanie narzędzi komunikacji marketingowej. Stanowią one początek budowania więzi z późniejszym studentem. Chcąc podejmować skuteczne i efektywne działania w tym zakresie, należy prowadzić badania....
-
Partnerstwo publiczno-prywatne jako źródło finansowania wielkoformatowych imprez sportowych
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest analiza możliwości wykorzystania w naszym kraju partnerstwa publiczno - prywatnego (PPP) jako źródła finansowania wspierającego organizację wielkoformatowej imprezy sportowej, do jakiej zalicza się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej (EURO). Autor w szczególności poddaje analizie stan krajowego rynku PPP na tle rynku ogólnoświatowego oraz zmiany legislacyjne, które dokonały się w ostatnim czasie...
-
Polski rynek leasingu - stan i perspektywy
PublikacjaArtykuł podejmuje tematykę funkcjonowania leasingu w warunkach polskiej gospodarki. Charakterystyce poddano umowy leasingowe. Określono korzyści oraz wady wynikające z ich zawierania. W dalszej części pracy zbadano jak kształtuje się wartościowo wolumen podpisywanych umów leasingowych w Polsce od początku roku 2001 do trzeciego kwartału 2009. Wyznaczono również udział rynku leasingowego w finansowaniu inwestycji ogółem w kraju....
-
Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego w perspektywie zmian ustawowych
PublikacjaCelem pracy była prezentacja zmian ustawowych związanych z ograniczeniami w zadłużaniu jednostek samorządu terytorialnego. Zmiany te ukazano na tle dotychczas obowiązujących rozwiązań. Następnie przedstawiono stan zadłużenia jednostek samorządu terytorialnego z podziałem na 4 grupy (do obliczeń wydzielono osobną grupę miast na prawach powiatu). Dla wybranych przedstawicieli grupy, której zadłużenie jest największe przeprowadzono...
wyświetlono 1298 razy