Piotr Szczuko - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 102

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2003
Rok 2004
Rok 2005
  • Analysis and generation of emotionally-charged animated gesticulation
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przygotowano animacje komputerowe, przedstawiające gestykulację nacechowaną emocjonalnie. Wykorzystano metodę animacji z klatkami kluczowymi. Zaproponowano zestaw parametrów opisujących ruch, które sprawdzono pod kątem przydatności w klasyfikacji treści emocjonalnych w animacji. Wykorzystano metody analizy zbiorów przybliżonych. Przedstawiono możliwość wykorzystania wyników w generowaniu animacji o pożądanych cechach emocjonalnych....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Implementacja reguł animacji w logice rozmytej
    Publikacja

    - Rok 2005

    Zaprojektowano system komputerowy wspomagający tworzenie animacji. System wykorzystuje reguły animacji wywodzące się z animacji tradycyjnej. Reguły opisują sposób uzyskiwania animacji postaci nacechowanych emocjonalnie. Na potrzeby badań zostały one sformułowane w logice rozmytej i zaimplementowane w języku programowania Python. Wykorzystując system wygenerowano animacje testowe, które poddano ocenie subiektywnej, w celu określenia...

  • Processing of musical data employing rough sets and artificial neural networks
    Publikacja

    Artykuł opisuje założenia systemu automatycznej identyfikacji muzyki i dźwięków muzycznych. Dokonano przeglądu standardu MPEG-7, ze szczególnym naciskiem na parametry opisowe dźwięku. Przedyskutowano problemy analizy danych audio, związane z zastosowaniami wykorzystującymi MPEG-7. W oparciu o eksperymenty przedstawiono efektywność deskryptorów niskiego poziomu w automatycznym rozpoznawaniu dźwięków instrumentów muzycznych. Przedyskutowano...

  • System logiki rozmytej wspomagający tworzenie animacji komputerowych w oparciu o język Python
    Publikacja

    - Rok 2005

    W celu tworzenia animacji komputerowych opartych o reguły wywodzące się z animacji tradycyjnej zaimplementowano system logiki rozmytej w języku Python, wykorzystujący słownikowy typ danych (tablice asocjacyjne). Zaprojektowane reguły łączą etykiety słowne, oznaczające zmienne lingwistyczne z etykietami nazw funkcji przynależności wykorzystującymi wartości lingwistyczne. W referacie przedstawiono fazy projektowania systemu, określania...

  • Virtual hearing aid - the computer application for education purposes.
    Publikacja

    Zrealizowano aplikację komputerową demonstrującą zasady działania aparatów słuchowych. Osoba z dobrym słuchem ma możliwość zapoznania się z problemem niedosłuchu i działaniem aparatu. Aplikacja wyposażona jest w intuicyjny interfejs, który przedstawia elementy aparatu słuchowego na schemacie blokowym z opcjami dotyczącymi źródła dźwięku, typu szumu oraz ustawień aparatu. Aplikacja wzbogacona jest o materiały dydaktyczne, opisujące...

Rok 2006
Rok 2007
  • Automatic singing voice recognition employing neural networks and rough sets
    Publikacja

    Celem prac opisanych w referacie jest automatyczne rozpoznawanie głosów śpiewaczych. Do tego celu utworzona została baza nagrań próbek śpiewu profesjonalnego i amatorskiego. Próbki poddane zostały parametryzacji parametrami zaproponowanymi przez autorów ściśle do tego celu. Sposób wyznaczenia parametrów i ich interpretacja fizyczna przedstawione są w referacie. Parametry wprowadzane są do systemów decyzyjnych, klasyfikatorów opartych...

  • Computational intelligence-aided character animation
    Publikacja

    - Rok 2007

    W pracy przedstawiono pokrótce metody animacji komputerowej, a także podano zasady oceny jakości wyniku animacji postaci. Dodatkowo dokonano przeglądu metod inteligentnych stosowanych w animacji komputerowej i w dziedzinach pokrewnych. W badaniach skupiono się na animacji ruchu w kontekście uzyskiwanej ekspresji. Podano reguły stosowane w animacji tradycyjnej oraz wyznaczono parametry opisujące fazy ruchu w odniesieniu do poszczególnych...

  • New generation artificial larynx
    Publikacja

    Celem badań opisanych w pracy było opracowanie urządzeń nowej generacji dla osób laryngektomowanych. Typowa sztuczna krtań ma wiele wad. Najpoważniejszym problemem jest warkot generowany przez urządzenie. Zaproponowane zostały dwa rozwiązania majace na celu wyeliminowania tego problemu. Pierwsze skupia się na zmianach w konstrukcji sztucznej krtani. Opracowane urządzenie zostało dodatkowo wyposażone w cyfrowy procesor i wzmacniacz....

  • Searching for metric structure of musical files
    Publikacja

    Celem opisywanych prac jest porównanie efektywności wybranych metod sztucznej inteligencji w wyznaczaniu rytmu dla zapisu symbolicznego muzyki. Opisano sposób wykorzystania sztucznych sieci neuronowych i zbiorów przybliżonych do poszukiwania właściwej struktury rytmicznej utworu. Analizowane są fizyczne atrybuty dźwięku, które są najbardziej znaczące dla określenia położenia dźwięku na pozycji akcentowanej lub nieakcentowanej....

Rok 2008
  • Automatic Rhythm Retrieval from Musical Files
    Publikacja

    - Rok 2008

    This paper presents a comparison of the effectiveness of two computational intelligence approaches applied to the task of retrieving rhythmic structure from musical files. The method proposed by the authors of this paper generates rhythmic levels first, and then uses these levels to compose rhythmic hypotheses. Three phases: creating periods, creating simplified hypotheses and creating full hypotheses are examined within this study....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Automatic Singing Voice Recognition EmployingNeural Networks and Rough Sets
    Publikacja

    Celem badań jest automatyczne rozpoznawanie głosów śpiewaczych w kategorii rodzaju i jakości technicznej śpiewu. W artykule opisano stworzoną bazę danych głosów, która zawiera próbki głosu śpiewaków profesjonalnych i amatorskich. W dalszej części opisano parametry zdefiniowane w oparciu o zjawiska biomechaniczne w narządzie głosu podczas śpiewania. W oparciu o stworzone macierze parametrów wytrenowano i porównano automatyczne klasyfikatory...

  • Personalizacja animacji postaci w aplikacjach rzeczywistości wirtualnej

    Celem referatu jest przedstawienie metody tworzenia spersonalizowanej animacji wirtualnej postaci. Na wejściu aplikacji podawane są animacje czynności i gestów, które wzbogacane są o dodatkowe klatki kluczowe. Ma to na celu wprowadzenie do animowanego ruchu elementów nie zmieniających jego obiektywnej treści, ale wpływających na odbiór subiektywny. Parametry dodawanych faz zaleŜne są od subiektywnego opisu...

  • Personalized avatar animation for virtual reality
    Publikacja

    - Rok 2008

    The paper presents a method for creating a personalized animation of avatar for virtual reality application such as multiplayer on-line games. Animation is stored in a simplified version, containing only keyframes for important avatar poses. This version defines key movements, i.e. roughly describes the avatar's action. Animation is enriched by the user with new motion phases utilizing fuzzy descriptors.Various degrees of motion...

  • Zastosowanie reguł rozmytych w komputerowej animacji postaci
    Publikacja

    - Rok 2008

    Przedmiotem badawczym rozprawy jest wykazanie możliwości wspomagania komputerowej animacji postaci poprzez wykorzystanie metod inteligentnych, szczególnie logiki rozmytej, w taki sposób, aby możliwe było uzyskiwanie animacji płynnych i nacechowanych stylistycznie, dla których punktem wyjścia są animacje schematyczne, które nie posiadają tych cech. Wiedza zawarta w literaturze animacji i wiedza oparta na wynikach wydobywania danych...

Rok 2009
Rok 2010

wyświetlono 5299 razy