dr hab. inż. Jacek Oskarbski
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Inżynierii Transportowej
Zespoły Badawcze (Członek zespołu)
-
Katedra Inżynierii Drogowej i Transportowej
Katedra Inżynierii Drogowej i Transportowej jest jedną z najstarszych katedr Politechniki Gdańskiej. Prowadzi prace naukowo-badawcze obejmujące szereg zagadnień związanych z budową dróg, autostrad i lotnisk oraz w zakresie transportu, ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Członkostwo w towarzystwach, organizacjach i instytucjach naukowych lub artystycznych
-
Stowarzyszenie Inteligentne Systemy Transportowe "ITS Polska"
Pełnione 2007-01-01 - 2015-01-01 na stanowisku: członek Zarządu stowarzyszenia (druga kadencja pełnienia funkcji)
-
miesięcznik "Przegląd ITS"
Pełnione 2008-01-01 na stanowisku: członek Rady Programowej
Członkostwo w zespołach eksperckich
-
Członek jury corocznego konkursu LIDER ITS
Ocena przedsięwzięć służących rozwojowi przyjaznych i nowoczesnych technologii inteligentnych systemów transportowych w czterech kategoriach: · najlepszy produkt, · najlepsze wdrożenie, · najlepsza praca badawczo-rozwojowa, · najlepsza praca dyplomowa
-
Koordynator w zespole wdrażającym "Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR"
Monitorowanie i nadzór nad wdrożeniem systemu TRISTAR, koordynacja wdrożenia na terenie Trójmiasta
-
Krajowy Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - GAMBIT 2005
Przygotowanie programu
-
Międzynarodowy program BUSTRIP
Partner w międzynarodowym programie unijnym BUSTRIP, którego efektem było powstanie Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu w Gdyni oraz oszacowanie efektów wdrożenia systemu sterowania ruchem na odcinku ul. Morskiej w Gdyni (lipiec 2005 – grudzień 2007). Projekt realizowany w ramach INTERREG III B.
-
Międzynarodowy program CIVITAS DYN@MO (2013-2016)
Partner, koordynator merytoryczny z ramienia Politechniki Gdańskiej, kierownik realizacji wybranych projektów w międzynarodowym programie unijnym CIVITAS DYN@MO (2013-2016). Zastosowanie środków Inteligentnych Systemów Transportu do poprawy sprawności i niezawodności systemu transportu Gdyni, budowa modeli systemów transportowych Gdyni oraz wykorzystanie ich do obliczeń miar sprawności oraz efektywności systemów transportowych. Projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS (finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej)
-
Międzynarodowy program INTERFACE
Międzynarodowy program unijny INTERFACE – intermodalne, trans graniczne, rozwiązania transportowe wspierające integrację w Rejonie Południowego Bałtyku (2010-2011) – ekspert.
-
Międzynarodowy program SEGMENT
Międzynarodowy program unijny SEGMENT, którego efektem było oszacowanie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie mieszkańców do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. (2010 - 2012). Projekt realizowany w ramach Programu Inteligentna Energia Europa 2007-2013. – partner w projekcie
Członkostwo w konsorcjach naukowych
-
CIVITAS Initiative
Podstawowym celem jest wspieranie miast we wdrażaniu ambitnych środków transportowych oraz polityki transportowej w dążeniu do równoważenia mobilności miejskiej. Powyższe ma na celu osiągnięcie zmian w podziale zadań przewozowych w kierunku sprzyjającym równoważeniu transportu poprzez stosowanie zarówno innowacyjnych środków technologicznych, jak i strategii opartych na polityce transportowej.
Skład: Miasta i uczelnie europejskie.
wyświetlono 3725 razy