Efektywność Energetyczna dla Transportu Publicznego w Europie Środkowej - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Efektywność Energetyczna dla Transportu Publicznego w Europie Środkowej

Celem projektu jest stworzenie sprzyjających warunków do wprowadzania na rynek energooszczędnych rozwiązań e-mobilności w Polsce i pozostałych krajach UE poprzez opracowywanie, testowanie i zatwierdzanie modeli technicznych, funkcjonalnych i biznesowych innowacyjnych i trwałych urządzeń elektrycznych w zakresie mobilności w oparciu o inteligentne koncepcje dotyczące zdecentralizowanej produkcji, dystrybucji i zarządzania energia do ładowania pojazdów elektrycznych. Działania Politechniki Gdańskiej będą ściśle powiązane z budową testowego układu do wykorzystywania energii rekuperacji trolejbusów oraz energii fotowoltaicznej na potrzeby zasilania obiektów zajezdni trolejbusowej w Gdyni. Politechnika Gdańska będzie pełniła rolę doradczą w zakresie wdrażania pilotowego rozwiązania przez PKT, a także będzie publikować wyniki badań i promować opracowane rozwiązanie na arenie międzynarodowej.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
EfficienCE
Program finansujący:
Europejska Współpraca Terytorialna i Europejski Instrument Sąsiedztwa
Instytucja:
CENTRAL EUROPE Programme Joint Secretariat
Porozumienie:
z dnia 2019-05-13
Okres realizacji:
2019-04-01 - 2022-06-30
Kierownik zespołu badawczego:
dr hab. inż. Mikołaj Bartłomiejczyk
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Leipzig Transport Company (Niemcy)
  • Gdynia Trolleybus Transport Company (Polska)
  • Regional Environmental Center for Central and Eastern Europe (Serbia)
  • Pilsen City Public Transport Company (Czechy)
  • City of Maribor (Chorwacja)
  • City of Leipzig (Niemcy)
  • University of Maribor (Chorwacja)
  • City of Bergamo (Włochy)
  • Center for Budapest Transport (Węgry)
  • Wiener Linien (Austria)
Typ zgłoszenia:
Fundusz Strukturalny
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 4

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2022

  • Application of Traction Supply System for Charging Electric Cars
    Publikacja

    - ENERGIES - Rok 2022

    The development of electromobility involves the development of electric cars charging infrastructure. The increase of the number of chargers poses new demands for the AC power grid, especially in regard to its capacity of delivering high peak power. As an alternative for the public AC power grid, urban electrified transportation systems (trams, trolleybuses, and metro) can be used for supplying electric cars chargers. The article...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Compensation of Voltage Drops in Trolleybus Supply System Using Battery-Based Buffer Station
    Publikacja

    This paper analyzes the results of a trial operation of a battery-based buffer station supporting a selected section of trolleybus power supply systems in Pilsen, Czech Republic. The buffer station aims to prevent the catenary from excessive voltage drops in a part of the route that is most remote from the traction substation. Compensation of voltage drops is carried out by continuously measuring the catenary voltage and injecting...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2021

Rok 2020

  • Utility analysis and rating of energy storages in trolleybus power supply system
    Publikacja

    The article discusses two energy storage applications in power supply system of public electrified transport. The first application aims at reducing the peak power of the traction substation. The second application increases effectiveness of using solar power plant to cover partial power demand of traction supply system. These two applications were discussed and analyzed based on trolleybus supply system in Gdynia, where most measurements...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 112 razy