Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- ROUTING
- Program finansujący:
- ERA-NET COFUND
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- MARTERA-1/ROUTING/3/2018 z dnia 2018-08-27
- Okres realizacji:
- 2018-09-01 - 2022-02-28
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. Rafał Szłapczyński
- Członkowie zespołu:
-
- Współ-prowadzący badania dr inż. Aleksander Kniat
- Kierownik projektu dr hab. inż. Rafał Szłapczyński
- Współ-prowadzący badania dr inż. Marcin Życzkowski
- Realizowany w:
- Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- NavSim Polska spółka z o.o. (Polska)
- Akademia Morska w Gdyni (Polska)
- Associação do Instituto Superior Técnico (Portugalia)
- Wartość projektu:
- 1 176 596.77 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 3
Katalog Projektów
Rok 2023
-
Ship weather routing featuring w-MOEA/D and uncertainty handling
PublikacjaThe paper presents a new version of evolutionary multi-objective weather routing (WR) for ships taking into account uncertainties of weather forecasts in route optimization. The method applies authors’ w-MOEA/D algorithm: MOEA/D framework incorporating Decision Maker’s (DM) preferences by means of w-dominance relation. Owing to this, DM preferences are taken into account throughout optimization, allowing the process to focus on...
Rok 2021
-
W-dominance: Tradeoff-inspired dominance relation for preference-based evolutionary multi-objective optimization
PublikacjaThe paper presents a method of incorporating decision maker preferences into multi-objective meta-heuristics. It is based on tradeoffcoefficients and extends their applicability from bi-objective to multi-objective. The method assumes that a decision maker specifies a priori each objective’s importance as a weight interval. Based on this, w-dominance relation is introduced, which extends Pareto dominance. By replacing reference...
Rok 2019
-
Preference-based evolutionary multi-objective optimization in ship weather routing
PublikacjaIn evolutionary multi-objective optimization (EMO) the aim is to find a set of Pareto-optimal solutions. Such approach may be applied to multiple real-life problems, including weather routing (WR) of ships. The route should be optimal in terms of passage time, fuel consumption and safety of crew and cargo while taking into account dynamically changing weather conditions. Additionally it must not violate any navigational constraints...
wyświetlono 721 razy