Rozwiązania wspierające aktywną mobilność w regionie Morza Bałtyckiego - w niekorzystnych warunkach oświetleniowych i przy różnych warunkach pogodowych - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Rozwiązania wspierające aktywną mobilność w regionie Morza Bałtyckiego - w niekorzystnych warunkach oświetleniowych i przy różnych warunkach pogodowych

BATS wspiera miasta i gminy we wdrażaniu działań, które skutecznie poprawiają warunki dla całorocznej mobilności aktywnej (chodzenie i jazda na rowerze w niekorzystnych warunkach oświetleniowych i pogodowych). W BSR z ciemnymi zimami i wieczorami, śniegiem i deszczem, mobilna aktywność maleje. Aby zwiększyć całoroczną mobilność aktywną (YRAM), musi istnieć odpowiednia infrastruktura i sprzęt, a społeczeństwo powinno postrzegać ją jako atrakcyjną i bezpieczną opcję. Władze publiczne odpowiedzialne za planowanie mobilności potrzebują większej świadomości, wiedzy technicznej i narzędzi, aby poprawić warunki dla YRAM. Przyjęcie kompleksowego podejścia do całorocznej mobilności aktywnej jest czymś nowym. BATS tworzy, testuje i rozpowszechnia całoroczny zestaw narzędzi do budowania potencjału mobilności aktywnej do wykorzystania przez władze publiczne. Obejmuje on trzy komponenty techniczne: narzędzie diagnostyczne YRAM, które pomaga zidentyfikować czynniki determinujące YRAM, podręcznik rozwiązań YRAM, który oferuje zalecenia techniczne dla lokalnych interwencji, oraz przewodnik po danych YRAM, który wspiera wykorzystanie danych dotyczących mobilności w celu monitorowania postępów w kierunku zwiększenia YRAM. Czwartym komponentem rozwiązania jest przewodnik wdrażania YRAM, który pokazuje nowe sposoby działania. Celem projektu jest udostępnienie wiedzy teoretycznej i technicznej planistom w gminach poprzez zestaw narzędzi. Partnerzy w projekcie - miasta Hamburg, Lahti, Umea, Gdynia, Kalundborg, Kłajpeda oraz gminy powiatu Harju (reprezentujące 16 gmin Regionu Metropolitalnego Tallin) reprezentują różne perspektywy (poziomy administracyjne i obowiązki operacyjne) lokalnych i regionalnych władz publicznych. Geograficzne rozmieszczenie w BSR zapewnia zróżnicowanie warunków pogodowych i światła dziennego, odpowiednich do testowania różnych środków i wzmacniania ponadnarodowej możliwości wdrażania Zestawu Narzędzi, który zostanie opracowany w ramach projektu. Trzy uniwersytety (Aalto University, Tallinn University of Technology oraz Politechnika Gdańska) zajmą się badaniami uwzględniającymi opracowanie metodologii i zestawu narzędzi YRAM oraz jego testowaniem. Ponadto Politechnika Gdańska będzie wspierała Miasto Gdynia we wdrożeniu oraz ewaluacji projektów pilotażowych (stymulowanie aktywnej mobilności poprzez dynamiczne sterowanie ruchem z uwzględnieniem priorytetów dla pieszych i rowerzystów oraz utworzenie mikrohubów z rowerami cargo dla dzieci).

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
BATS
Program finansujący:
Europejska Współpraca Terytorialna 2021-2027
Instytucja:
Joint Secretariat Rostock Interreg Baltic Sea Region
Porozumienie:
#C053 BATS z dnia 2023-10-16
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik zespołu badawczego:
dr hab. inż. Jacek Oskarbski
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Transportowej
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Tallinn University of Technology – TalTech (Estonia)
  • Gate21 (Dania)
  • Aalto University (Finlandia)
  • Umea (Szwecja)
  • City of Gdynia (Polska)
  • City of Lahti (Finlandia)
  • Free and Hanseatic City of Hamburg- Borough of Altona (Niemcy)
Wartość projektu:
3 520 368.54 EUR
Typ zgłoszenia:
Fundusze Europejskie [w tym Fundusze Strukturalne]
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 82 razy