Abstrakt
The paper presents a study of emotional states during a gameplay. An experiment of two-player Tetris game is reported, followed by the analysis of the results - self-reported emotional states as well as physiological signals measurements interpretation. The study reveals the diversity of emotional reactions and concludes, that a representative player's emotional model is hard to define. Instead, an adaptive approach to emotion recognition and individualized classifiers seem to be a better solution for affect-aware digital games.
Cytowania
-
7
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 2
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Tytuł wydania:
- 8th International Conference on Human System Interaction (HSI) 2015 strony 264 - 270
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A., Wróbel M..: Affective reactions to playing digital games, W: 8th International Conference on Human System Interaction (HSI) 2015, 2015, IEEE,.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/hsi.2015.7170678
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 131 razy