Abstrakt
W pracy została podjęta problematyka zmiany oporu toczenia kół jezdnych samochodu w zależności od typu nawierzchni drogowej. Przeprowadzono badania eksperymentalne samochodu ciężarowego podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych. Podczas badań wyznaczono charakterystyki wybiegu pojazdu. Na podstawie utworzonych charakterystyk wybiegu wyznaczono długości drogi wybiegu oraz uśrednione wartości współczynnika oporu toczenia kół pojazdu. Oceniono wpływ typu nawierzchni drogowej na uzyskane wartości współczynnika oporu toczenia kół pojazdu oraz wynikające z tego zmiany zużycia paliwa.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 32 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
nr 112,
strony 247 - 259,
ISSN: 1230-9265 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Luty w., Zwierzyniecki M., Taryma S.: Analiza oporu toczenia kół jezdnych samochodu podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -Vol. 112., (2016), s.247-259
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy