Analysing and processing of geotagged social media - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analysing and processing of geotagged social media

Abstrakt

The use of location based data analysing tools is an important part of geomarketing strategies among entrepreneurs. One of the key elements of interest is social media data shared by the users. This data is analysed both for its content and its location information, the results help to identify trends represented in the researched regions. In order to verify the possibilities of analysing and processing of geotagged social media data, application programming interfaces (APIs) of social networks were examined for their ability to generate reports from the collected data. The first results of using the system have indicated the possibility of collecting and analysing information generated by Twitter users in real time. Trends and geographical distribution in time can be observed. Further research showed that comparing results and further processing was possible.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Information Systems in Management nr 3, strony 250 - 260,
ISSN: 2084-5537
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Oleksiak P.: Analysing and processing of geotagged social media// Information Systems in Management. -Vol. 3., nr. 4 (2014), s.250-260
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 117 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi