Abstrakt
W referacie przedstawiono dane statystyczne dotyczące rozlewów ropy surowej oraz opis katastrof tankowców w latach 1999-2003. Zlekceważenie problemów poprawnej eksploatacji wielokrotnie kończy się tragicznie. Z tych powodów wypełniony ropą grecki tankowiec ''Amaragos'' czy też maltańska ''Erika'' złamały się na pół i poszły na dno. Przykładów takich jest więcej. W referacie przedstawiono analizę przyczyn rozlewów olejowych według International Tankers Owner Pollution Federation. Jedną z ważniejszych przyczyn zanieczyszczeń wód ropą naftową, szczególnie w przypadku dużych rozlewów olejowych, są uszkodzenia kadłuba. Dotyczy to głównie dużych tankowców z pojedynczym kadłubem. Uszkodzenia te powstają najczęściej na wskutek korozji lub/i zmęczenia materiału. W zakończeniu opisano dwie bardzo poważne katastrofy tankowców ''Erika'' i ''Prestige'', które przyczyniły się do największych rozlewów ropy surowej w latach 1999-2003.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Bugłacki H., Gande-Milewska P.: Analysis of causes of crude oil tankers' disasters// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy