Budowa i kalibracja modeli spękań zmęczeniowych warstw asfaltowych nawierzchni drogowych w mechanistyczno-empirycznej metodzie AASHTO 2004
Abstrakt
W artykule przedstawiono sposób tworzenia modeli spękań zmęczeniowych warstw asfaltowych w nowej amerykańskiej mechanistyczno-empirycznej metodzie projektowania nawierzchni AASHTO 2004. Opisano modele przyjęte do kalibracji, problem różnego zachowania się warstw asfaltowych naprężeniowo i odkształceniowo,przyjęte miary spękań zmęczeniowych. Przedstawiono także kalibrację opartą o badania na odcinkach doświadczalnych LTPP, symulację obliczeniową oraz modele zmęczeniowe w przypadku spękań typu ''z dołu do góry'' i ''z góry na dół'' przyjęte do projektowania. Podkreślono podstawowe znaczenie terenowej weryfikacji modeli zmęczeniowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Roads and Bridges - Drogi i Mosty
strony 31 - 53,
ISSN: 1643-1618 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Judycki J.: Budowa i kalibracja modeli spękań zmęczeniowych warstw asfaltowych nawierzchni drogowych w mechanistyczno-empirycznej metodzie AASHTO 2004// Drogi i Mosty. -., nr. Nr 4 (2011), s.31-53
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 159 razy