Abstrakt
Artykuł został poświęcony jednemu z najciekawszych zjawisk gospodarczych w ramach wydatków konsumpcyjnych, a mianowicie popytowi na samochody osobowe. Artykuł składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwszy z nich stanowi ekonometryczną analizę popytu na samochody osobowe w funkcji przeciętnych dochodów polskich konsumentów. W ramach tej analizy rozpatrzono wielkości popytu na wybrane marki samochodów. W drugiej części przeprowadzono ekonometryczną analizę wpływu dochodów na udziały poszczególnych marek samochodów na rynku pierwotnym w Polsce. Podstawową kategorią w ramach tej analizy są elastyczności dochodowe popytu i udziałów rynkowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Świetlik K.: Ekonometryczna analiza popytu na samochody osobowe w Polsce w latach 1993-2003// . -., (2005),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy