Abstrakt
The main aim of the article is identification of the attitudes towards the processes of identification and verification of fake news in the environment of digital media. The subject of the research refers to the users’ attitudes towards fake news. As indicated by the research, the attitudes towards fake news are not unambiguous. About 2/3 of the respondents claim that they are not able to distinguish fake news from true information; only every twelfth respondent declares that they know tools for verification of information, although the research survey has been carried out among students of media management, journalism and marketing – students who deal with information in social media.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Zarządzanie Mediami
strony 133 - 142,
ISSN: 2353-5938 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Kreft J.: Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System// Zarządzanie mediami -,iss. 3 (2019), s.133-142
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/23540214zm.19.009.11120
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 197 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Under the Fire of Disinformation. Attitudes Towards Fake News in the Ukrainian Frozen War
- J. Kreft,
- M. Boguszewicz-kreft,
- D. Hliebova
“The Guardians of the Truth”: Journalists’ Resistance to the Algorithmization of Journalism
- J. Kreft,
- M. Boguszewicz-kreft,
- M. Fydrych