Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System

Abstrakt

The main aim of the article is identification of the attitudes towards the processes of identification and verification of fake news in the environment of digital media. The subject of the research refers to the users’ attitudes towards fake news. As indicated by the research, the attitudes towards fake news are not unambiguous. About 2/3 of the respondents claim that they are not able to distinguish fake news from true information; only every twelfth respondent declares that they know tools for verification of information, although the research survey has been carried out among students of media management, journalism and marketing – students who deal with information in social media.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 165 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Zarządzanie Mediami strony 133 - 142,
ISSN: 2353-5938
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Kreft J.: Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System// Zarządzanie mediami -,iss. 3 (2019), s.133-142
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/23540214zm.19.009.11120
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 197 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi