Abstrakt
In the paper we convey the lessons learned along the path we have gone through several years since establishing a room-sized CAVE installation at our university, from craft manufacturing and ad-hoc software reuse of VR software products to the robust feature driven software product line (SPL) implementing the Product Line Engineering (PLE) factory paradigm. With that we can serve all our departments and other entities from the region by rapidly instantiating different VR products based on a standard set of core assets and driven by a set of common features of VR applications destined to be deployed in the same target CAVE system – with the minimal budget and time to market requirements. A comprehensive survey of the most representative CAVE applications created in Gdansk Tech Immersive 3D Visualization Lab (I3DVL) according to PLE paradigm presented in the paper provides evidence supporting this claim.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24132/csrn.3201.27
- Licencja
- Copyright (2020 WSCG)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Lebiedź J., Wiszniewski B.: Featured based CAVE software factory// / : , 2022,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24132/csrn.3201.27
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 130 razy