Abstrakt
Entrepreneurs gain a lot of attention in recent decades. Even if a precise definition of entrepreneur and entrepreneurship remains problematic, it is clear that there is a strong link between entrepreneurship and innovativeness, as well as between entrepreneur and innovation. In the current era of globalisation, the importance of innovations is as great as never before. And so is the importance of innovativeness determinants. Investigating gender differences with respect to various aspects of running business has become a popular topic of scientific publications. However, not much is known about the impact of the owner’s gender on the innovativeness of business. The aim of this paper is to provide a thorough analysis of the existing literature on this topic and to set the ground for the empirical research to fill in the existing knowledge gaps.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka
strony 5 - 20,
ISSN: 2084-6495 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Zapała A., Zięba K.: Gendered entrepreneurship and its impact on firm innovativeness - a literature review.// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., nr. 4(11) (2014), s.5-20
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy