Abstrakt
In the paper, the authors describe the method of model reduction of a rotor system. The proposed approach enables to obtain a low order model including e.g. nonproportional damping or the gyroscopic effect. This method is illustrated using the example of a rotor system. First, a model of the system was built without gyroscopic and damping effects by using the rigid finite element method. Next, this model was reduced. Finally, two identical, low order, reduced models in two perpendicular planes were coupled together by means of gyroscopic and damping interaction to form one model of the system. Thus a hybrid model is obtained. The advantage of the presented method is that the number of gyroscopic and damping interactions does not affect the model range.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/meceng-2013-0021
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Archive of Mechanical Engineering
nr 60,
strony 319 - 333,
ISSN: 0004-0738 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Hein R., Orlikowski C.: HYBRID REDUCED MODEL OF ROTOR// Archive of Mechanical Engineering. -Vol. 60., iss. 3 (2013), s.319-333
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/meceng-2013-0021
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy