Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję metody identyfikacji najczęściej występujących wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnałów wibroakustycznych. Opisano badane wady szyn take, jak: squat, head checking oraz wybuksowanie. Przedstawiono metodykę prowadzonych badań oraz wyniki analiz zarejestrowanych sygnałów dla warunków techniczno-eksploatacyjnych panujących na liniach kolejowych nr 213 Reda – Hel oraz nr 131 Chorzów Batory – Tczew. Wyniki badań drgań i hałasu dotyczą zarejestrowanych sygnałów dla odcinków toru z wadą oraz dla odcinków toru referencyjnego. Synteza wyników badań potwierdza zasadność rozwijania metody z wykorzystaniem sygnałów drganiowych do prowadzenia diagnostyki powierzchni tocznych szyn, jak również wskazuje na możliwość wykorzystania sygnałów wibroakustycznych do oceny innych elementów nawierzchni kolejowej.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 809 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Problemy Kolejnictwa strony 71 - 76,
ISSN: 0552-2145
Język:
polski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Licow R., Tomaszewski F.: Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego// Problemy Kolejnictwa -,iss. 185 (2019), s.71-76
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.36137/1858p
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 146 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi