Abstrakt
The concept and management of brand equity is of great importance to scholars and managers. In this article, brand equity is approached from the consumers’ point of view i.e., consumer-based brand equity (CBBE) in the context of two beer brands offered in Poland – Tyskie and Żywiec. The objective of this article is to demonstrate how managers can implement the CBBE scale as an audit and monitoring instrument to their brands. A sample of 311 respondents was analyzed to generate scores for brand awareness, brand associations, perceived quality, and brand loyalty. Additionally, scores for overall brand equity were also generate. The results demonstrated that the scores of brand awareness for Żywiec was higher than Tyskie, however, Tyskie scored higher for brand associations, perceived quality, and brand loyalty. The brand Tyskie also achieved better overall brand equity scores than Żywiec.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.18276/pzfm.2015.41/1-12
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Marketing i Zarządzanie
strony 155 - 163,
ISSN: 2450-775X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Schivinski B., Łukasik P.: Implementing the consumer-based brand equity scale for beer brands – a Tyskie and Żywiec case study// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. -., nr. 875, 41, t. 1 (2015), s.155-163
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.18276/pzfm.2015.41/1-12
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy