Issue of changes in technical states of a diesel engiene as the result of wear of its tribological systems - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Issue of changes in technical states of a diesel engiene as the result of wear of its tribological systems

Abstrakt

Wskazano na konieczność rozpatrywania procesów obciążeń i zużywania układów tribologicznych silników o zapłonie samoczynnym (a zatem również zmiany ich stanów) w warunkach rzeczywistych jako procesów losowych. Oznacza to, że matematycznymi modelami tych procesów mogą być funkcje losowe o argumencie, którym jest czas (t) i o wartościach, którymi są zmienne losowe takie jak obciążenia i zużycia poszczególnych układów tribologicznych. Przedstawiono właściwości obciążeń wspomnianych układów tribologicznych jako głównych przyczyn ich uszkodzeń. Zasygnalizowano, że między obciążeniem mechanicznym a cieplnym należy spodziewać się związku stochastycznego, którego natężenie (siłę) można określić za pomocą współczynnika zbieżności Czuprowa. Zaproponowano, aby przyjąć, że obciążenie układów tribologicznych silników o zapłonie samoczynnym jest procesem stacjonarnym o przyrostach asymptotycznie niezależnych. Uzasadnienie tych propozycji zostało przedstawione w formie odpowiednich hipotez i przykładowego schematu przebiegu zmian ciśnienia i temperatury w cylindrze silnika zachodzących podczas jego pracy. Zasygnalizowano także, że modelami procesów zużycia układów tribologicznych mogą to być procesy stochastyczne o szczególnych właściwościach nazywane procesami semimarkowskimi. Własności zużycia tych układów zostały wyjaśnione także w formie odpowiednich hipotez.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie strony 77 - 82,
ISSN: 1733-8670
Język:
angielski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Girtler J.: Issue of changes in technical states of a diesel engiene as the result of wear of its tribological systems// Zeszyty Naukowe / Akademia Morska w Szczecinie. -., nr. nr 31(103) (2012), s.77-82
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 89 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi