A probabilistic concept of load assessment of self-ignition engines - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

A probabilistic concept of load assessment of self-ignition engines

Abstrakt

Przedstawiono propozycję probabilistycznej interpretacji obciążenia silników spalinowych o zapłonie samoczynnym. Zaproponowano probabilistyczny opis obciążenia tych silników z uwzględnieniem znanych parametrów (wskaźników) ich pracy. Wykazano, że obciążenie tego rodzaju silników, rozpatrywane w dowolnej chwili, może być uważane za zmienną losową. Zwrócono uwagę, że obciążenie to może być uważane za zmienną losową wielowymiarową. Zmiany obciążenia silnika w czasie jego pracy zostały uznane za proces obciążeń i przedstawione w formie wielowymiarowego procesu stochastycznego, którego stanami są obciążenia jako zmienne losowe. Wykazano, że proces obciążeń może być uznany za proces stochastyczny o przyrostach asymptotycznie niezależnych, stacjonarny i ergodyczny. Uzasadnienie wymienionych cech procesu obciążenia silników zawarte jest w przedstawionych hipotezach. Wykazano także, że w badaniach obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym należy uwzględniać zależność stochastyczną między ich obciążeniem cieplnym a mechanicznym.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
Opublikowano w:
Polish Maritime Research nr 15, strony 65 - 70,
ISSN: 1233-2585
Język:
angielski
Rok wydania:
2008
Opis bibliograficzny:
Girtler J.: A probabilistic concept of load assessment of self-ignition engines// Polish Maritime Research. -Vol. 15., iss. nr 2(56) (2008), s.65-70
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-007-0066-1
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 84 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi