Abstrakt
Streszczenie: Najistotniejszym problemem eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym jest problem racjonalnego (a zwłaszcza optymalnego) sterowania procesem eksploatacji tych silników. Sterowanie takie może ułatwić zastosowanie iteracyjnego algorytmu wyznaczania optymalnych strategii opracowanego przez R.A. Howarda. Wykorzystanie jednak tego algorytmu do sterowania procesem eksploatacji silników wymaga między innymi opracowania modelu procesu eksploatacji maszyn.Referat zawiera formalny opis procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Przedstawiono model tego procesu w postaci dwuwymiarowego procesu stochastycznego, którego współrzędnymi są procesy semimarkowskie o skończonych zbiorach stanów. Pierwszy z tych procesów opisuje proces zmian stanów technicznych maszyn, a drugi „ proces zmian ich stanów eksploatacyjnych. Zaproponowano także jednowymiarowy model procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Wartościami tego procesu są występujące jednocześnie stany techniczne i eksploatacyjne silników, mające istotne znaczenie praktyczne. Zasygnalizowano także możliwość wykorzystania algorytmu Howarda do optymalizacji procesu eksploatacji maszyn.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: Stochastic model of the process of diesel engine operation.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy