Abstrakt
Artykuł wskazuje potencjał działań rewitalizacyjnych w procesie budowania wizerunku miasta. W tym kontekście podkreślono rolę city-marketingu, przywołując koncepcję miasta jako produktu. Zaakcentowano także różnicę pomiędzy marketingiem urbanistycznym a turystycznym. Ukazano również związek pomiędzy kreowaniem wizerunku miasta, a rozwojem przemysłów dóbr kultury oraz turystyką miejską. Koncentrując się na przykładzie Gdańska, wskazano wspólne obszary z zakresu rewitalizacji przestrzeni i kreowania wizerunku miasta - na podstawie dokumentu „Strategia Marki Gdańsk do 2013 roku” oraz „Program rozwoju i promocji oferty produktowej Gdańska i regionu w perspektywie 2014-2020”. Zaprezentowano także pozycję marki Gdańsk w odniesieniu do wybranych miast w Polsce oraz analizę wizerunku miasta pokazującą jej wieloaspektowy zależny od grupy odbiorców charakter. Ukazano różnorodne typy działań rewitalizacyjnych wpływających na wizerunek Gdańska, zarówno w postaci spektakularnych inwestycji przekształcających duże obszary miasta, jak i działań o mniejszej skali związanych z inicjatywami mieszkańców czy też niezależnych organizacji.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN
strony 269 - 279,
ISSN: 0079-3507 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Życzkowska K., Janowicz R., Wojtowicz-Jankowska D.: Kreowanie wizerunku miasta przez działania rewitalizacyjne - przykład Gdańska// Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. -., (2018), s.269-279
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 279 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Kapitał marki miasta Gdańska - ujęcie marketingowe
- A. Dziadkiewicz,
- E. Sokołowska,
- P. Juchniewicz