Abstrakt
The tourism industry, interesting and challenging, faces structural human resource problems such as skills shortages and staff turnover, seasonality and a high percentage of small to medium enterprises whose employees have limited time for training or education. Large tourism enterprises often span countries and continents, such as hotel chains, airlines, cruise companies and car rentals, where the employees need similar training — a costly activity. Although hospitality and tourism educational resources have expanded and evolved during the last two decades, online courses — particularly free and open courses — remain limited. Electronic learning (eLearning) can help address some of these training issues (Cantoni et al., 2009; Kalbaska, 2012; Kuttainen and Lexhagen, 2012; Sigala, 2002).
Cytowania
-
8
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Murphy J., Kalbaska N., Cantoni L., Horton-Tognazzini L., Ryan P., Williams A.: Massive Open Online Courses (MOOCs) in hospitality and tourism// In P. Benckendorf & A. Zehrer (Eds.), Handbook of Teaching and Learning in Tourism: Edward Elgar, 154-172./ : Emerald Publishing, 2017,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4337/9781784714802
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 57 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Massive Open Online Courses: strategies and research areas
- J. Murphy,
- N. Kalbaska,
- A. Williams
- + 3 autorów