Metoda oceny bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w pobliżu szkół - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metoda oceny bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w pobliżu szkół

Abstrakt

Dużym zagrożeniem dla pieszych jest przekraczanie jezdni. Najczęstszym sposobem próby minimalizacji ryzyka z tym związanego jest stosowanie przejść dla pieszych. Jednak często przejścia nie spełniają warunków, które w pełni gwarantowałyby pieszemu bezpieczeństwo. Dorosły uczestnik ruchu jest w stanie obiektywnie ocenić, czy jest dostatecznie widoczny na przejściu, czy samochód zbliżający się do niego będzie w stanie zahamować. Nie jest to już takie oczywiste w przypadku dzieci, które przecież także, często same, uczestniczą w ruchu drogowym. Dlatego szczególnie ważna jest analiza bezpieczeństwa przejść dla pieszych w pobliżu szkół. Celem artykułu jest przedstawienie metody analizy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych ze znakiem T-27, czyli „Agatką”, który jest montowany na przejściach w pobliżu szkół. Jako poligon badawczy wykorzystano istniejące przejścia dla pieszych na drogach wojewódzkich znajdujących się w województwie pomorskim. W artykule przedstawiono proces budowy bazy danych, wyboru kryteriów oceny oraz dokonano oceny kilku przykładowych przejść dla pieszych.

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
Transport Miejski i Regionalny wydanie 05/2017, strony 19 - 23,
ISSN: 1732-5153
Rok wydania:
2017
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 112 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi