Mobility Oriented Development (MOD): Public-Private Partnership in Urban Parking & Traffic Management with the Use of Autonomous Automobiles, Car-Sharing, Ridesharing Modes of Transport & Mobility as a Service (MaaS)
Abstrakt
The focus of the following research are relations between mobility technologies and metropolitan (urban and suburban) spatial structures. In this paper the author discusses various urban modes of transport (automobile, mass transit) in the context of emerging technical (autonomous vehicles, self-driving cars and driverless shuttles) and organizational (carpooling, ridesharing, car-sharing, on-demand mobility) solutions for " mobility as a service ". The author presents assumptions (chances and threats) and proposes solutions for an optimal scenario for better city management and development.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Happy City - How to Plan and Create the Best Livable Area for the People strony 207 - 220
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- SMOLNICKI P. M.: Mobility Oriented Development (MOD): Public-Private Partnership in Urban Parking & Traffic Management with the Use of Autonomous Automobiles, Car-Sharing, Ridesharing Modes of Transport & Mobility as a Service (MaaS)// Happy City - How to Plan and Create the Best Livable Area for the People/ ed. Anna Brdulak, Halina Brdulak : Springer, 2017, s.207-220
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-49899-7_12
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 199 razy