Abstrakt
During the last decade Poland’s road fatalities went down by 44%. The trend differs from region to region. Effective road safetymanagement in regions requires tools for forecasting road safety measures and identifying factors influencing road fatality numbers. Mathematical models can provide such tools. They take into account local characteristics such as: demography, economy, infrastructure and motorization. Such models could be used for better regional road safety management. This paper presents an attempt to build such models used for forecasting road fatalities in EU regions and Polish voivodships.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 122,
wydanie 12,
strony 1 - 6,
ISSN: 2261-236X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Wachnicka J.: Modelling fatalities on regional road networks// MATEC Web of Conferences -Vol. 122, (2017), s.1-6
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712203011
- Bibliografia: test
-
- L. Michalski, K. Jamroz, D. Gajda, Wstępna ewaluacja interim Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005, in: IX Int. Road Saf. Semin. GAMBIT 2012, pp. 20-21 (Gdansk, 2012)
- Resolution of the Council of Ministers No. 155/72 of 9 June 1972 on directions and measures intended to improve road safety (Poland, 1972) otwiera się w nowej karcie
- J. Wachnicka, Modelling selected road safety measures at the regional level in Europe, J. Polish Saf. Reliab. Assoc. 3 pp. 251-258 (2012) otwiera się w nowej karcie
- J. Wachnicka, K. Jamroz, Identification and analysis of factors influencing road safety in regions, in: Road Saf. Simul. Int. Conf. RSS2013, (Rome, 2013)
- J. Wachnicka, Identification and comparative analysis of factors influencing road safety in US regions and in Polish voivodeships, Transp. Probl. 8 pp. 53-66 (2013) otwiera się w nowej karcie
- L.S. Robertson, Reducing death on the road: the effects of minimum safety standards, publicized crash tests, seat belts, and alcohol., Am. J. Public Health. 86 pp. 31-34 (1996) otwiera się w nowej karcie
- G. Scott, G. Pittams, N. Derby, Regression models of New Zealand road casualty data: results of a preliminary investigation, in: Australas. Transp. Res. Forum, pp. 829-854 (Wellington, 1987)
- S. Gaca, W. Suchorzewski, M. Tracz, Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka (Road traffic engineering. Theory and practice ) (WKŁ, Warsaw, 2008)
- J. Kempa, Najczęstsze wady infrastruktury drogowej, in: Bezpieczeństwo Ruchu Miej., pp. 239-287 (WKŁ, Warszawa, 2005)
- J.Y. Douglas, T.W. Likens, Alcohol Regulation and Auto Fatalities, Int. Rev. Law Econ. 20 pp. 107-126 (2000). doi:10.1016/S0144-8188(00)00023-5 otwiera się w nowej karcie
- S. Hakim, et al., A Critical Review of Macro Models for Road Accidents, Accid. Anal. Prev. 23 pp. 379-400 (1991) otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy