Abstrakt
Zagadnieniu zwiększenia rozstawu torów równoległych na prostej, nazywanym poszerzeniem międzytorza, poświęcono wiele publikacji. Mimo to w praktyce inżynierskiej oraz w najnowszych podręcznikach akademickich preferowane są rozwiązania uznane za niewłaściwe, powodujące niekorzystne oddziaływania dynamiczne w pudle wagonu. Jako alternatywędla tej tendencji proponuje się unifikację algorytmów obliczających parametry liniowe, kątowe i współrzędne punktów głównych łuków poziomych i krzywych przejściowych występujących samodzielnie lub jako składniki poszerzeń, oraz wykorzystanie unowocześnionego algorytmu optymalizacji poszerzenia międzytorza wykonanego za pomocą dwóch łuków odwrotnych z czterema krzywymi przejściowymi.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Komunikacyjny
strony 32 - 37,
ISSN: 0033-2232 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Nowakowski M.: Modelowanie poszerzeń międzytorzy// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. nr 11-12 (2009), s.32-37
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 143 razy