On the possible increasing of efficiency of ship power plant with the system combined of marine diesel engine, gas turbine and steam turbine in case of main engine cooperation with the gas turbine fed in series and the steam turbine - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

On the possible increasing of efficiency of ship power plant with the system combined of marine diesel engine, gas turbine and steam turbine in case of main engine cooperation with the gas turbine fed in series and the steam turbine

Abstrakt

W pracy przedstawiono koncepcję układu kombinowanego okrętowego dużej mocy złożonego z wiodącego silnika głównego silnika spalinowego tłokowego oraz skojarzonych z nim turbiny gazowej mocy i układu turbiny parowej, wykorzystujących energię zawartą w spalinach wylotowych silnika spalinowego. Rozpatrywano wariant układu kombinowanego, którym turbina mocy jest zasilana szeregowo spalinami wylotowymi. Podano algorytm i obliczenia poszczególnych podukładów: turbodoładowania, turbiny gazowej mocy i obiegu turbiny parowej. Przedstawiono założenia i przyjęte ograniczenia do obliczeń, jak również niektóre parametry układu skonfrontowano z badaniami eksperymentalnymi dostępnymi w literaturze. Optymalizację energetyczną całej kombinowanej siłowni okrętowej przeprowadzono tylko z punktu termodynamicznego. Nie zajmowano się analizą techniczno-ekonomiczną. Obliczenia numeryczne wykonano dla silnika wolnoobrotowego spalinowego firmy Wartsila o mocy 52 MW.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
Polish Maritime Research nr 16, strony 26 - 31,
ISSN: 1233-2585
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Dzida M., Girtler J., Dzida S.: On the possible increasing of efficiency of ship power plant with the system combined of marine diesel engine, gas turbine and steam turbine in case of main engine cooperation with the gas turbine fed in series and the steam turbine// Polish Maritime Research. -Vol. 16, iss. nr 3(61) (2009), s.26-31
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 114 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi