Abstrakt
The aim of the paper is to assess the inclusion of academic teaching design to the process of sustainable development and proposals for an integrated approach in training architects. The article presents an original interpretation of environmental design in the field of architecture and urban planning. The significance of the environmental perspective is presented in the context of growing spatial and social fragmentation. The essay includes issues related to environmental design teaching. The solutions are presented on the examples of architectural and rural design programmes co-realized by the author.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Problemy projektowania środowiskowego./The Problems of Sustainable Design strony 91 - 104
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Górka A.: Podejście środowiskowe w dydaktyce projektowania Sustainable approach in teaching of design// Problemy projektowania środowiskowego./The Problems of Sustainable Design/ ed. Robert Idem, Anna Górka Gdańsk: , 2018, s.91-104
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 131 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Experience Based Decisional DNA (DDNA) to Support Sustainable Product Design
- M. Ahmed,
- C. Sanin,
- E. Szczerbicki