Abstrakt
W ciągu ostatnich lat elementem wyposażenia elektrycznych pojazdów komunikacji miejskiej stały się układy napędowe umożliwiające hamowanie odzyskowe (rekuperacyjne) [5]. Podstacje trakcyjne w Polsce nie są wyposażone układy akumulacji energii z rekuperującego pojazdu. Możliwe jest wykorzystanie energii pochodzącej z hamowania odzyskowego jedynie, gdy w danym momencie znajduje się w tym samym obszarze zasilania inny pojazd mający możliwość jej zaabsorbowania. Mając na względzie szybkie zwiększenie liczby pojazdów wyposażonych w możliwość hamowania odzyskowego uzasadnione staje się podjęcie kroków zwiększających stopień wykorzystania energii rekuperacji.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Technika Transportu Szynowego
strony 40 - 44,
ISSN: 1232-3829 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Bartłomiejczyk M., Połom M., Staroński K.: Próbna eksploatacja zasobnika superkondensatorowego w gdyńskiej sieci trolejbusowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 6 (2013), s.40-44
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 122 razy