Proposed method for estimating the costs of safety barrier life cycle - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Proposed method for estimating the costs of safety barrier life cycle

Abstrakt

Today barrier types are frequently selected for their price with little regard for the total costs the structure will incur over its lifetime. One of the basic tools designed to manage road infrastructure is the life cycle cost method (LCC, Life cycle cost). It sums up the costs to plan, design, build, operate (use and maintain) and decommission a road structure. Having developed dynamically at the turn of the century the method is now widely applied in a number of industries including traffic engineering. Today, depending on data availability and calculation complexity, two groups of life cycle assessments are distinguished: analytical and parametric. Unfortunately, each comes with some limitations and the search for a new universal life cycle cost calculation method continues. The authors propose their own general concept of a method for estimating the life cycle costs of road safety barriers. The article presents a multi-stage process to build the method which is based on international experience and real test site data.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
MATEC Web of Conferences nr 231, strony 1 - 8,
ISSN: 2261-236X
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Jamroz K., Gobis A., Kristowski A., Grzyl B.: Proposed method for estimating the costs of safety barrier life cycle// MATEC Web of Conferences -Vol. 231, (2018), s.1-8
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201823101009
Bibliografia: test
  1. Regulation (EU) No. 305/2011 of the European Parliament and of the Council of 9 March 2011 laying down harmonised conditions for the marketing of construction products and repealing Council Directive 89/106/EEC (2011) otwiera się w nowej karcie
  2. H. Karim, R. Magnusson, K. Natanaelsson, Life-Cycle Cost Analyses for Road Barriers, J. Transp. Eng. 138 pp. 830-851 (2012). doi:https://doi.org/10.1061/(ASCE)TE.1943-5436.0000391 otwiera się w nowej karcie
  3. Directive 2014/24/EU of the European Parliament and of the Council of 26 February 2014 on public procurement and repealing Directive 2004/18/EC, (2014) otwiera się w nowej karcie
  4. Military Handbook. Life Cycle Cost in Navy Acquisitions (Department of Defense United States of America, 1983)
  5. A. Tułecki, M. Szkoda, Koszt cyklu trwałośći LCC jako model decyzyjny modernizacji pojazdów szynowych, Zesz. Nauk. Inst. Pojazdów. 64 pp. 10 (2007)
  6. M. Szeremeta, T. Siwowski, Zastosowanie analizy typu LCCA do oceny wariantów modernizacji mostu, Arch. Inst. Inżynierii Lądowej / Politech. Poznańska. 18 pp. 203- 214 (2014)
  7. TP3/2010, Staviteľstve, Technické Podmienky. Metodika stanovenia finančných kritérií na výber hornej stavby vozoviek v cestnom, (2010)
  8. W.F. Blanchard, B., Systems Engineering and Analysis (Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, USA, 1998)
  9. Y. Bijan, J. Yu, J. Stracener, T. Woods, Systems Requirements Engineering -State of the Metodology, Syst. Eng. 16 pp. 267-276 (2012). doi:https://doi.org/10.1002/sys.21227 otwiera się w nowej karcie
  10. S. Neugebauer, S. Forin, M. Finkbeiner, From Life Cycle Costing to Economic Life Cycle Assessment-Introducing an Economic Impact Pathway, Sustainability. 8 pp. 428 (2016). doi:10.3390/su8050428 otwiera się w nowej karcie
  11. UNEP/SETAC, Greening the Economy Through Life Cycle Thinking. Ten Years of the UNEP/SETAC Life Cycle Initiative (United Nations Environment Programme, 2012)
  12. K. Jamroz, Country Safety Performance Function and the factors affecting it, in: Saf. Reliab. Methodol. Appl., pp. 101-108 (2015) otwiera się w nowej karcie
  13. K. Jamroz, M. Budzyński, W. Kustra, L. Michalski, S. Gaca, Tools for road infrastructure safety management -Polish experiences, in: Transp. Res. Procedia, pp. 730-739 (2014). doi:10.1016/j.trpro.2014.10.052 otwiera się w nowej karcie
  14. National Academies of Sciences Engineering and Medicine, Value engineering applications in transportation: a synthesis of highway practice (The National Academies Press, 2005). doi:https://doi.org/10.17226/13869 otwiera się w nowej karcie
  15. Ł. Jeliński, K. Jamroz, J. Jamroz, M. Antoniuk, Functionality of road safety devices - identification and analysis of factors, MATEC Web Conf. 122 (2017). doi:10.1051/matecconf/201712202005 otwiera się w nowej karcie
  16. M. Stenbeck, A. Hjern, Social consequences of illness (Chapter 5), Int. J. Soc. Welf. 16 pp. 105-126 (2007). doi:10.1111/j.1468-2397.2007.00518.x otwiera się w nowej karcie
  17. UNEP/SETAC Life cycle Initiative, Life Cycle approaches: The road from analysis to practice (UNEP, 2005) otwiera się w nowej karcie
  18. F. Pasquali, G. Poirier, J. Perol, S. Gerard, F. Pasquali, S. Baietti, J. Van Der Velde, J. Schavemaker, V. Vilanova, G.A. Hofman, B. Pengal, J. Duchoud, R. Arrowsmith, Life Cycle Costs and NRAs. Investigation of the application of LCC principles by selected NRAs (CEDR, 2013)
  19. A. Flammery, J. Manna, M. Venner, Life -Cycle Cost Analysis for Management of Highway Asset, in: NCHRP Synth. 494, p. 2016 (Washington DC, USA, 2016)
  20. G.L. Williams, Whole Life Cost-Benefit Analysis for Median Safety Barriers (Transport Research Laboratory, 2007)
  21. S.A. Cooner, Y.K. Rathod, D.C. Alberson, R.P. Bligh, E.R. Stephen, D. Sun, Performance Evaluation of Cable Median Barrier Systems in Texas. Report No.
  22. MATEC Web of Conferences 231, 01009 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201823101009 GAMBIT 2018 otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 51 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi