Abstrakt
Jednym z istotnych elementów otoczenia przedsiębiorstwa jest rynek finansowy, na którego poszczególnych segmentach może ono pozyskiwać źródła finansowania, lokować nadwyżki finansowe lub poszukiwać możliwości ograniczania ryzyka finansowego. Niniejsza publikacja została poświęcona problematyce rynku finansowego w kontekście możliwości, jakie oferuje on firmom. Głównym celem jest wskazanie istoty i zasad funkcjonowania rynku pieniężnego, depozytowo-kredytowego, kapitałowego, instrumentów pochodnych oraz szczególnych form finansowania działalności przedsiębiorstwa, takich jak faktoring, forfaiting, leasing i franchising. Dokonując przeglądu różnorodnych instrumentów finansowych, wskazano w niej na ich specyfikę oraz określono możliwości ich wykorzystania przez firmy. Uwzględniono także procedury związane z zastosowaniem tych instrumentów. Poprzez identyfikację mechanizmów funkcjonowania poszczególnych segmentów rynku finansowego określono miejsca, w których przedsiębiorcy mogliby poszukiwać źródeł finansowania, inwestować nadwyżki środków oraz ograniczać ryzyko prowadzonej działalności. Wskazano tym samym na możliwości zwiększenia aktywności biznesowej przedsiębiorstw oraz ich bezpieczeństwa.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Golawska-Witkowska G., Mazurek-Krasodomska E., Rzeczycka A.: Przedsiębiorstwo na rynku finansowym. Gdańsk: Politechnika Gdańska, 2019.201 s. ISBN 978-83-7348-780-2
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 1022 razy