Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego

Abstrakt

W średniowieczu mosty zwodzone były nieodłącznym atrybutem wjazdów do miast, twierdz, zamków itp Później mosty zwodzone stosowano głównie w miejscach kolizji ruchu drogowego ze szlakami wodnymi, szczególnie tam, gdzie konfiguracja terenu uniemożliwiała inne rozwiązania. Dotyczyło to głównie terenów płaskich o niewielkiej rzędnej nad wodą. Taka właśnie jest konfiguracja terenu w rejonie przeprawy drogowej na Wyspę Sobieszewską w pobliżu Gdańska. W miejscu tym znajduje się stary most pontonowy, bardzo zużyty, nie przystosowany do współczesnego natężenia ruchu i stąd też wynika konieczność budowy nowej przeprawy. Podjęto decyzję o budowie mostu zwodzonego dwuprzęsłowego, jako rozwiązania optymalnego dla tej przeprawy. Rozpiętość jednego przęsła ruchomego powinna wynosić min. 25 - 30 mb, tak, aby szerokość toru wodnego po podniesieniu mostu wynosiła 50-60 mb.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
VI Ogólnopolska Konferencja Mostów - Konstrukcja i Wyposażenie Mostów, Wisła, 24-25 maja 2012r. strony 117 - 126
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Kołakowski T., Kosecki W., Niewitecki S., Pobłocki J.: Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego// VI Ogólnopolska Konferencja Mostów - Konstrukcja i Wyposażenie Mostów, Wisła, 24-25 maja 2012r./ : Katedra Dróg i Mostów Politechniki Śląskiej, 2012, s.117-126
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 99 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi