Abstrakt
Jednym z podstawowych dylematów związanych z wprowadzaniem orientacji marketingowej do uczelni, a zarazem najistotniejszą barierą, jest problem traktowania studentów jako klientów. Na pierwszy rzut oka oznacza to, że zgodnie z regułami marketingowymi uczelnia powinna zaspokajać wszelkie wymagania i oczekiwania swoich klientów.Postępowanie zgodne z hasłem "Klient nasz Pan" niepokoi jednak władze zarządzające szkołami wyższymi. Autorka rozważa trzy podejścia traktowania studenta: jako produkt jako klienta jako partnera.W artykule proponuje się traktowanie studentów jako klientów w kontekście usług profesjonalnych, jakimi są uczelnie i usługi edukacyjne przez nie oferowane.Tak więc zastosowanie marketingu w uczelni nie oznacza, że powinna ona dostosować swoje działania do wszystkich potrzeb i oczekiwań studentów, ale, że w kwestii podnoszenia jakości oferowanych usług te potrzeby powinny być brane pod uwagę oraz, że uczelnia powinna podejmować działania mające na celu podnoszenie poziomu satysfakcji - zbliżenie do siebie oczekiwań studentów i uczelni jako organizacji. Jednym z ważniejszych działań marketingowych uczelni powinno być nie tylko poznawanie oczekiwań studentów, ale również ich kształtowanie (edukowanie klientów).Poszukiwanie kompromisów powinno zamienić się w dialog pomiędzy uczelnią, a jej klientami, prowadzący do tworzenia pozytywnych relacji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 14 - 0,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Drapińska A.: Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów?// MARKETING I RYNEK. -., nr. nr 3 (2007), s.14-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 182 razy