Abstrakt
W czasie pandemii koronawirusa COVID-19 nowego znaczenia nabrały możliwości transmisji dźwięku z obrazem – zwłaszcza do pracy zdalnej, która w przypadku muzyków jest szczególnym wyzwaniem zarówno w kontekście wspólnych ćwiczeń i prób, jak i koncertów. Wynikła konieczność wieloźródłowego połączenia ujawniła potrzebę uprzestrzennienia dźwięku w celu łatwiejszej lokalizacji źródeł dźwięku. Tworzenie zdalnych nagrań muzycznych stało się obecnie niepowtarzalną okazją do produkcji wielokanałowych, przestrzennych, wykorzystujących techniki ambisoniczne i binauralne. Techniki te umożliwiają stworzenie nowych, immersyjnych doznań dla słuchaczy. W rozdziale przedstawiono zrealizowane nagrania ambisoniczne Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej. Zawarto opis związany z warsztatem realizatora dźwięku i obrazu oraz omówiono problemy związane z synchronizacją dźwięku. W pierwszej kolejności przedstawiono krótko podstawy teoretyczne ambisonii. Podano również plan dalszych prac, które będą stanowić rozwinięcie wykonanych nagrań w kontekście ich oceny.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Mróz B., Kostek B., Odya P.: Techniki wielokanałowe wykorzystywane w koncertach i nagraniach muzycznych na odległość// Postępy badań w inżynierii dźwięku i obrazu: nowe trendy i zastosowania technologii dźwięku wielokanałowego oraz badania jakości dźwięku/ : , 2021, s.67-82
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 151 razy