Abstrakt
Marketing research has been through a significant evolution in the digital age. The evolution of technology has had a cross-cutting impact on the discipline. In light of this, a perspective is presented on how this impact has been reflected in marketing research. A review of traditional techniques is provided, followed by a description of the reconceptualization of traditional methods resulting from the application of new technologies. This is followed by a presentation of new methods that have emerged as a result of technological advances and because there is a new context in which they need to be studied. Finally, the implications for analyzing data resulting from new algorithms and technologies are also discussed.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Trzaskowska A., Pires P. B., Santos J. D.: The Digital Research Revolution// Digital Marketing/ Boca Raton: , 2024,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9781003384960-6
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 8 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Experience marketing in the service of the “secular religion” of big tech
- J. Kreft,
- M. Boguszewicz-kreft