Abstrakt
W artykule zaprezentowano analizę wpływu rodzaju zastosowanego paliwa na bilans cieplny silników średnioobrotowych stosowanych w energetyce stacjonarnej. Przedmiotem analizy są silniki ZS i ZI zasilane gazem ziemnym oraz silniki ZS zasilane olejem napędowym. Dodatkowo analizę uzupełniono o wyniki obliczeń wykonanych dla silników dwupaliwowych, tzn. silników, w których zapłon mieszanki paliwowo gazowej realizowany jest przez pilotażowy wtrysk oleju napędowego. W referacie przeprowadzono również analizę związku zastosowanego paliwa z możliwościami utylizacji ciepła odpadowego. Uzyskane wyniki pozwalają na poszerzenie zakresu informacji, które mogą być brane pod uwagę podczas projektowania stacjonarnych elektrociepłowni z silnikami spalinowymi, co może mieć wpływ na decyzje odnośnie do rodzaju dobieranych silników i elementów układu utylizacji ciepła odpadowego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
nr R. 48,
strony 84 - 90,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Ziółkowski M.: The influence of fuel type on heat balance of medium-speed engine// Combustion Engines / Silniki Spalinowe. -Vol. R. 48., nr. nr SC2, Mixture Formation, Ignition and Combustion (2009), s.84-90
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 91 razy