Vibration of the bridge under moving singular loads - theoretical formulation and numerical solution - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Vibration of the bridge under moving singular loads - theoretical formulation and numerical solution

Abstrakt

The paper presents the results of the numerical analysis of a simple vehicle passing over a simply supported bridge span. The bridge is modelled by a Euler-Bernoulli beam. The vehicle is modelled as a linear, visco-elastic oscillator, moving at a constant speed. The system is described by a set of differential equations of motion and solved numerically using the Runge-Kutta algorithm. The results are compared with the solution obtained in commercial FEM software using the Newmark method. The parameters of the system are taken from the existing bridge span and from the existing railway vehicle. Simulations are also performed with a concentrated force model of the vehicle.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 30 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics nr 15, wydanie 1, strony 169 - 180,
ISSN: 2299-9965
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Szafrański M.: Vibration of the bridge under moving singular loads - theoretical formulation and numerical solution// Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics. -Vol. 15., iss. 1 (2016), s.169-180
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17512/jamcm.2016.1.17
Bibliografia: test
  1. Żółtowski K., Kozakiewicz A., Romaszkiewicz T., Szafrański M., Madaj A., Falkiewicz R., Raduszkiewicz T., Redzimski K., Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przysto- sowaniem do dużych prędkości, Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej 8/2010, XX Semina- rium "Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów", Poznań 2010.
  2. Lewandowski R., Dynamika konstrukcji budowlanych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2006.
  3. Szcześniak W., Ataman M., Zbiciak A., Drgania belki sprężystej wywołane ruchomym, linio- wym oscylatorem jednomasowym, Drogi i Mosty 2002, 2.
  4. Collatz L., Metody numeryczne rozwiązywania równań różniczkowych, PWN, Warszawa 1960.
  5. Newmark N.M., A method of computation for structural dynamics, Journal of Engineering Mechanics, ASCE 1959, 85 (EM3), 67-94.
  6. Lubowiecka I., Całkowanie nieliniowych dynamicznych równań ruchu w mechanice konstruk- cji, Dynamika powłok sprężystych, Rozprawa doktorska, Wydział Inżynierii Lądowej, Politech- nika Gdańska, Gdańsk 2002.
  7. Szafrański M., Oddziaływania taboru na mosty kolejowe przy zmiennych parametrach ruchu, Rozprawa doktorska, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2014.
  8. Juang J.N., Pappa R.S., An eigensystem realization algorithm for modal parameter identification and model reduction, Journal of Guidance, Control and Dynamics 1985, 8(5), 620-627. otwiera się w nowej karcie
  9. Klasztorny M., Analiza drgań belki mostowej przenoszącej jednorodny strumień obciążeń ruchomych, Archiwum Inżynierii Lądowej, 36(3), PWN, Warszawa 1990.
  10. Li J., Su M., The resonant vibration for a simply supported girder bridge under high-speed trains, Journal of Sounds and Vibration 1999, 224(5). otwiera się w nowej karcie
  11. Klasztorny M., Dynamika mostów belkowych obciążonych pociągami szybkobieżnymi, WNT, Warszawa 2005.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 104 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi