Abstrakt
Virtual reality and its impact on teaching conservation and architectural history is the subject of this article. During the COVID-19 crisis in 2020, the education of students of architecture was transferred by Gdańsk University of Technology (GUT), Gdańsk, Poland, to distance learning. This method has provided academics an opportunity to examine the impact of virtual reality and remote education on architectural history and conservation. The outcome of that examination - not of graphical skills typical of architecture - but rather of spatial imagination in a three-dimensional environment is presented and discussed in this article.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2020 WIETE)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
World Transactions on Engineering and Technology Education
nr 18,
strony 399 - 404,
ISSN: 1446-2257 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Kowalski S., Samól P., Hirsch R.: Virtual reality tools in teaching the conservation and history of Polish architecture// World Transactions on Engineering and Technology Education -Vol. 18,iss. 4 (2020), s.399-404
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 361 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Teaching architectural history through virtual reality
- S. Kowalski,
- P. Samól,
- J. Szczepański
- + 1 autorów