Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki pomiarów satelitarnych, przeprowadzonych w celu określenia przebiegu trasy kolejowej. Na podstawie uzyskanych danych z ok. 30-kilometrowego odcinka linii podjęto kwestię dostępności błędu wyznaczeń sieci ASG-EUPOS podczas pomiarów linii kolejowej. Podjęto próbę oszacowania dokładności pomiarów satelitarnych. Wyznaczone współrzędne toru dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania tego rodzaju pomiarów przy określaniu miarodajnych danych do projektowania (azymutów kierunków głównych trasy, kąta zwrotu, współrzędnych punktu przecięcia kierunków głównych). Podano również sposób odtworzenie rejonu zmiany kierunku trasy w lokalnym układzie współrzędnych, korzystnym z punktu widzenia kształtowania odcinków łukowych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Technika Transportu Szynowego
nr R. 15,
strony 58 - 64,
ISSN: 1232-3829 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Specht C.: Wyniki pomiarów satelitarnych toru kolejowego// TTS Technika Transportu Szynowego. -Vol. R. 15., nr. nr 7-8 (2009), s.58-64
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 68 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Mobilne pomiary satelitarne na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
- C. Specht,
- P. Dąbrowski,
- M. Specht
- + 5 autorów