Zastosowanie obiegu kombinowanego wolnoobrotowy okrętowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym - turbina parowa w energetyce cieplnej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zastosowanie obiegu kombinowanego wolnoobrotowy okrętowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym - turbina parowa w energetyce cieplnej

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcje elektrociepłowni kombinowanej złożonej z okrętowego wolnoobrotowego silnika tłokowego oraz obiegu turbiny parowej zasilanej parą produkowaną w kotle utylizacyjnym z wykorzystaniem ciepła spalin odlotowych z silnika spalinowego oraz wymiennika ciepłowniczego wykorzystującego ciepło odpadowe z chłodnic powietrza doładowującego oraz chłodnicy wody chłodzącej cylindry. Przedstawiono również elektrociepłownię z kotłem wodnym wykorzystującym ciepło spalin wylotowych oraz dodatkowy wymiennik ciepłowniczy ogrzewany ciepłem z chłodnicy powietrza doładowującego. Dla wszystkich wariantów obliczono moc elektryczną i cieplną oraz sprawność bloku energetycznego.

Cytuj jako

eksportuj:

Trwa wczytywanie...

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język:
polski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Dzida M., Olszewski W.: Zastosowanie obiegu kombinowanego wolnoobrotowy okrętowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym - turbina parowa w energetyce cieplnej// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej.. -., nr. z. 27 (2011), s.55-64
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 139 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi