Znaczenie płci w procesie zakupu marek własnych sieci handlowych – analiza wielogrupowa - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Znaczenie płci w procesie zakupu marek własnych sieci handlowych – analiza wielogrupowa

Abstrakt

The purpose of the article is to analyze the differences in the behavior of men and women in the process of purchasing store brands (SBs). Using an established conceptual model, we intended to identify differences, depending on gender of buyers, in the size of the effects of store image and brand price-image on perceived risk and subsequently on store brand purchase intention. A total of 652 respondents participated in the study. For the data analysis we performed two different multigroup approaches: the chi-square and the critical ratio difference tests with AMOS 21.0 package. Our findings confirmed that women demonstrated a higher aversion to store brand perceived risk in comparison to men, however, men proved to be more price driven than women. The results of this study should prove useful to retail managers and academics.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU wydanie 337, strony 162 - 173,
ISSN: 1899-3192
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Łukasik P., Schivinski B.: Znaczenie płci w procesie zakupu marek własnych sieci handlowych – analiza wielogrupowa// PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU. -., iss. 337 (2014), s.162-173
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15611/pn.2014.337.16
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 93 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi